Zwyczajny niezwyczajny – KBR Passat CC 2.0 TSI (2011)

Volkswagen Passat w wersji sedan i kombi to bardzo popularny samochód. Nieco inaczej jest z nadwoziem CC. Takie auto rzadziej można spotkać. Jeszcze rzadziej na ulicy będzie można zobaczyć dzieło firmy KBR Motorsport – 260-konnego Volkswagena.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

CC, mimo że to nadal Passat, wygląda interesująco. Według księgowych Volkswagena Passat CC jest na tyle ciekawy wizualnie i inny od zwykłych Passatów, że można wziąć za niego sporo więcej pieniędzy.

Prezencja prezencją, ale pod maską znajdzie się dobrze znana technika firmy z Wolfsburga. Prezentowanego Passata CC napędza 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z grupy EA888. Odlany z żeliwa szarego kadłub waży zaledwie 33 kg. Długoskokowy motor wspomagany jest turbosprężarką BorgWarner K03, dzięki której w tym samochodzie osiąga on moc 211 KM przy 5300-6200 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm w szerokim zakresie, bo od 1700 do 5200 obr./min.

Niemiecki tuner – KBR Motorsport – który zajął się tym sedanem, zwiększył moc jednostki napędowej do 260 KM. Nie wiadomo dokładnie, jakich zmian przy tym dokonano, ale pewne jest, że wymieniono układ wydechowy na sportowy. Możemy się domyślać, że inżynierowie KBR zmienili oprogramowanie jednostki sterującej.

Obraz

Chyba jeszcze poważniejszą zmianą niż modyfikacje silnika jest nowe zawieszenie. Firma tuningowa zdecydowała się na zastosowanie pakietu produkcji KW o nazwie Variant 3. Jest zawieszenie z regulacją nie tylko wysokości, ale także charakterystyki pracy amortyzatorów.

Ten Passat CC seryjnie został wyposażony w pakiet stylistyczny R-Line, w ramach którego Volkswagen montuje m.in. listwy ozdobne na przedni zderzak i progi. KBR dodało 20-calowe pięcioramienne felgi R12 Nero, które obuto w opony o rozmiarze 225/30 R 20.

Osiągi tego Passata nie są znane, wiemy natomiast, że KBR Motorsport oczekuje 11 000 euro zapłaty za dokonanie opisanych wyżej przeróbek.

Dane techniczne


  • Typ: R4, EA888
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 260 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 131,05 KM/l (seryjny – 106,35 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 20″
  • Koła tylne: 20″
  • Opony przednie: 225/30 R 20
  • Opony tylne: 225/30 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1513 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,82 kg/KM (seryjny – 7,17 kg/KM)
  • Długość: 4799 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Rozstaw osi: 2711 mmblock position=\inside7851/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km