Zwolnienia w Mercedesie. Pracę może stracić nawet 30 tys. osób

Mercedes planował redukcję kosztów na długo przed wybuchem pandemii koronawirusa, a pierwsze półrocze 2020 roku tylko utwierdziło władze koncernu w słuszności tej decyzji i zmusiło do zaostrzenia pierwotnie obranych środków. Niemieckie media donoszą, że zagrożonych jest nawet 30 tys. miejsc pracy.

Redukcja zatrudnienia pozwoli zaoszczędzić spore sumy.Redukcja zatrudnienia pozwoli zaoszczędzić spore sumy.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

W środę 22 lipca "Manager Magazin" poinformował o planowanych zwolnieniach w Mercedesie. Dziennikarze, powołując się na wewnętrze źródła, donieśli o poważnych planach restrukturyzacji, które mają pozwolić na znaczące obniżenie kosztów działalności koncernu Daimler.

Choć niemieccy przedstawiciele Daimlera odmówili komentarza w tej sprawie, wiadomo, że rozważane jest zastąpienie niektórych działów (m.in. IT) firmami outsorcingowymi. Oprócz tego działalność wszystkich fabryk poddawana jest głębokiej analizie wydajności i opłacalności produkcji. "Bloomberg" donosi nawet o sprzedaży zakładów we Francji i wstrzymaniu rozbudowy fabryki na Wegrzech.

Plany redukcji kosztów, a tym samym zatrudnienia przedstawiono już pod koniec 2019 roku. Wówczas oficjalnie dowiedzieliśmy się, że pracę może stracić około 10 tys. osób. Finansowe skutki pandemii koronawirusa przyczyniły się jednak do pogorszenia sytuacji, więc dziś liczba ta może być nawet 3-krotnie większa.

Nie oznacza to jednak natychmiastowego zwolnienia prawie 10 proc. całej załogi koncernu, lecz stopniową redukcję etatów w wielu działach polegającą głównie na zmniejszaniu wymiaru godzinowego, przejściu na wcześniejszą emeryturę, czy zmianie formy współpracy. Według szacunków "Manager Magazin" decyzje te pozwolą zaoszczędzić Daimlerowi nawet 2 mld euro.

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Nowe prawo UE. Bruksela chce zmian w samochodach
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny