Zwolnienia w brytyjskiej marce. Nie pomogło zaangażowanie Chińczyków
Powodem decyzji są trudności finansowe i zmiany zachodzące na rynku motoryzacyjnym. Pracę ma stracić ponad 500 osób.
Lotus, pod zarządem Geely, zmaga się z trudnościami finansowymi. Mimo obiecujących modeli, takich jak Emira, produkcja była opóźniona, a ceny wyższe niż planowano. Produkowane w Chinach modele Emeya i Eletre są drogie przede wszystkim z powodu ceł.
W związku z kłopotami firma ogłosiła redukcję 550 miejsc pracy w Hethel, gdzie zatrudnia ok. 1,3 tys. osób. Lotus podkreśla, że jest to konieczne, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość w dynamicznie zmieniającym się środowisku motoryzacyjnym.
Lotus potwierdził swoje zaangażowanie w brytyjską gospodarkę, a Hethel pozostanie bazą dla sportowych samochodów, motorsportu i konsultingu inżynieryjnego. Firma bada również możliwości rozwoju, w tym produkcję na zlecenie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zmiażdżyli luksusowe auta. Służby opublikowały wideo
Nie są to pierwsze zwolnienia. W lutym 2025 r. Lotus zwolnił 270 osób. Mimo wzrostu sprzedaży, firma odnotowała stratę 200 mln dolarów w pierwszej połowie 2024 roku, a dziś warunki są jeszcze trudniejsze niż w tym okresie.
Ben Goldsborough, poseł Partii Pracy z South Norfolk, określił tę decyzję jako „cios w żołądek”, ale zauważył, że uniknięto najgorszego scenariusza, jakim byłoby całkowite zamknięcie Lotus UK.
Lotus, mimo uznania wśród entuzjastów, od lat boryka się z problemami finansowymi. Przejęcie przez Geely w 2017 r. dawało nadzieję na lepszą przyszłość, ale obecnie sytuacja marki jest niepewna.