Zrobili lifting kultowego modelu. Musicie przeczytać, bo nie zauważycie tych zmian
Cała gama Defendera przeszła delikatną modernizację, by model ten stał się jeszcze doskonalszy. Dotyczy to nie tylko klasycznych wersji 90, 110 i 130, ale także topowego Defendera Octa.
Popatrzcie na zdjęcie i dajcie znać, czy już zauważyliście te zmiany.
No właśnie, więc warto o nich przeczytać. Nowe są reflektory (nowa sygnatura), światła przeciwmgielne oraz zlicowane światła tylne z przyciemnionymi kloszami. Musicie uwierzyć na słowo albo porównajcie sobie ze starszymi zdjęciami. Też musiałem to zrobić, choć uważam siebie za fana Defendera.
Nowe są też lakiery i wykończenia zewnętrzne, których i tak już było bardzo dużo. Nowe kolory to Woolstone Green i Borasco Grey. We wnętrzu różnice zauważą chyba tylko właściciele Defenderów. Mamy tu większy 13,1-calowy ekran dotykowy oraz aktualizację systemu infotainment.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Offroad Marcina: Defender czy Wrangler - który jest lepszą terenówką?
Nowy projekt konsoli środkowej pozwala lepiej wykorzystać dostępną przestrzeń. Przesuwana sekcja umożliwia schowanie drobnych przedmiotów w zamykanym schowku, zachowując jednocześnie dostęp do głębszej przestrzeni pod spodem.
Po raz pierwszy w Defenderze dostępny jest opcjonalny adaptacyjny tempomat terenowy, który ułatwia jazdę w trudnym terenie i zwiększa komfort podróży. Tak, w Defenderze tempomat terenowy znamy od lat, ale słowem kluczem jest najpewniej "adaptacyjny".
Tempomat ten pozwala kierowcy ustawić preferowany poziom komfortu podczas jazdy po nierównym terenie. Rozwiązanie to poprawia stabilność jazdy i zmniejsza wysiłek kierowcy. Ten zaś nie dostosowuje bezpośrednio prędkości, lecz ustawia żądany poziom komfortu, a prędkość jest dostosowywana w oparciu o dane o nawierzchni.
Niestety są i złe informacje. Nowy system monitorowania uwagi wyposażono w kamerę skierowaną na kierowcę, co zwiększa intensywność pojawiania się ostrzeżeń. Patrząc na doświadczenia z innych marek stosujących tego typu rozwiązania, możliwe, że trzeba będzie to wyłączać przed rozpoczęciem jazdy (jak np. w Lexusie czy Subaru). Miejmy nadzieję, że podobnie jak w modelu przedliftowym, wystarczy wybranie konkretnych ustawień przyciskiem na kierownicy.
Opcjonalne pakiety akcesoriów
Klienci mogą jeszcze bardziej spersonalizować swój pojazd, wybierając spośród pakietów Explorer Pack, Adventure Pack i Urban Pack. Nowością w ofercie indywidualnych akcesoriów są czarne warianty bagażnika dachowego, belek poprzecznych oraz osłony pod przedni zderzak, a także tylna płyta ochronna, teraz dostępna również w ciemnym wykończeniu obok dotychczasowej wersji w jasnym kolorze.
Wsiadanie i wysiadanie z Defendera stanie się jeszcze łatwiejsze dzięki składanym lub stałym stopniom bocznym. Zdolności terenowe Defendera Octa zwiększa zintegrowana wyciągarka o uciągu 4500 kg z osłoną z włókna węglowego.
Model Defender 130 oferowany jest wreszcie także z akcesoryjnym zintegrowanym kompresorem powietrza, umożliwiającym łatwą regulację ciśnienia w oponach. Wcześniej rozwiązanie to miały modele 90 i 110.