WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

Znamy polską cenę Opla Astry OPC!

Polski oddział Opla w końcu ujawnił cenę wyjściową najmocniejszej Astry w historii - najnowszej Astry OPC. Ile trzeba zapłacić za Opla Astrę OPC w polskim salonie?

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Polski oddział Opla w końcu ujawnił cenę wyjściową najmocniejszej Astry w historii - najnowszej Astry OPC. Ile trzeba zapłacić za Opla Astrę OPC w polskim salonie?

Zgodnie z naszymi przewidywaniami, cena na rynek polski jest niższa od kwoty, którą trzeba zapłacić za Astrę OPC w Niemczech. Przypomnijmy, że ceny w Niemczech rozpoczynają się od 34 250 euro, co wg dzisiejszego kursu stanowi niecałe 142 600 zł. W polskim salonie za Astrę OPC trzeba zapłacić 127 950 zł. Jest to oczywiście cena wyjściowa, a konfigurator już wkrótce powinien pojawić się na stronie Opla.

Dla porównania, testowana ostatnio przez nas Mazda 3 MPS (260 KM) kosztuje 123 900 zł., a Volkswagen Scirocco z 6-stopniową skrzynią manualną (265 KM) kosztuje 128 290 zł. Opel Astra OPC nie dość, że wygląda najlepiej z tej trójki, to na dodatek może pochwalić się największą mocą.

Opel Astra OPC
Opel Astra OPC

Pojazd jest wyposażony w 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący 280 KM i 400 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 6 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Dodatkowym atutem jest przednie zawieszenie typu HiPerStrut oraz adaptacyjny układ sterowania podwoziem Opla FlexRide. Najnowsza Astra OPC została także wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Polscy dealerzy Opla przyjmują zamówienia na Astrę OPC od połowy lipca. Warto także wspomnieć, że Astra OPC produkowana jest wyłącznie w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.


Oficjalna informacja prasowa

  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund
  • Maksymalna prędkość 250 km/h, moment obrotowy 400 Nm
  • Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o mocy wynoszącej 206 kW/280 KM i pojemności 2,0l
  • Wyczynowe podwozie z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i wysoce wydajnym zawieszeniem z kolumnami HiPerStruts
  • W Polsce sprzedaż rozpoczęła się w połowie lipca br.

Rüsselsheim. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie miała miejsce światowa premiera wysoce wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC. Benzynowy silnik modelu OPC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o mocy wynoszącej 206 kW/280 KM i o pojemności 2,0l, dostarcza maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm, przyspieszenie od zera do 100km/h w zaledwie 6,0 sekund i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Astra po raz pierwszy osiąga taką prędkość. Ceny Astry OPC zaczynają się od 127 950 złotych.

Jedną z głównych zalet Astry OPC jest wysoce wydajne zawieszenie z kolumnami High Performance Struts (HiPerStruts), które sprawia, że samochód zapewnia bezkompromisową moc. W połączeniu z układem podwozia FlexRide, charakteryzującym się trybem jazdy Sport i OPC, Astra OPC zapewnia ponadprzeciętne możliwości jazdy. Tryb standardowy gwarantuje wysoki komfort jazdy, a specjalny tryb sportowy – znacznie większą zrywność. Ustawiając tryb OPC kierowca przenosi się w trzeci wymiar: reakcja kierownicy i pedału gazu jest natychmiastowa, a podwozie umożliwia dynamiczną jazdę.

Na tym nie koniec. Model OPC zrobił dodatkowy krok naprzód. Został wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na osi przedniej, który daje modelowi OPC jeszcze większą stabilność, lepsze panowanie nad pojazdem i trakcję, innymi słowy, samochód ma lepszą przyczepność podczas jazdy na ostrych zakrętach z dużą prędkością, nawet w warunkach mokrej nawierzchni.

Astra OPC jest także wyposażona w nowe, wyczynowe fotele typu kubełkowego z zaawansowaną technologią. Oba przednie fotele zwiększają sportowe i dynamiczne wrażenia jazdy dzięki zastosowaniu lekkiego materiału, obniżonego siedziska i udoskonalonych oparć bocznych. Szkielet nowego fotela jest o 45% lżejszy od szkieletu fotela konwencjonalnego. Żaden inny producent na świecie nie zastosował w samochodzie produkcyjnym organicznego materiału kompozytowego formowanego wtryskowo. Nowy fotel można ustawić w 18 różnych konfiguracjach. Wszystkie wyjątkowe dla Opla, nowe technologie OPC muszą być poddane testowi wytrzymałości na dystansie 10 000 km na słynnym torze wyścigowym Nürburgring, w Niemczech. 10 000 km jazdy w surowych warunkach na północnej pętli toru odpowiada 180 000 km jazdy w warunkach normalnych.

Astra OPC produkowana jest wyłącznie w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach. W Polsce zamówienia na ten model można składać w salonach Opla od połowy lipca br.

  • Obraz
[1/1] Źródło zdjęć: |

Źródło: Oficjalna informacja prasowa

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km