Obraz

Znamy ceny nowego DS 3 (2016) - polski cennik

Marcin Łobodziński

DS 3 po ostatnim liftingu, a konkretnie jako zupełnie nowy model, który zrywa ostatecznie z Citroënem, debiutuje właśnie w salonach sprzedaży marki DS. Jak wyglądają ceny i wyposażenie?

Auto jest oferowane w jednej wersji wyposażenia BE CHIC. Jedynie sportowa wersja, znana do tej pory pod nazwą DS 3 Racing będzie oferowana jako GT Performance i GT Performance Black. Ma to związek z oderwaniem się od Citroëna – przynajmniej teoretycznie – i zerwaniem z nazewnictwem marki z szewronem na masce.

Wróćmy jednak na razie do standardowego modelu. Za podstawowego DS-a zapłacimy od 66 900 zł. Będzie to auto z silnikiem 1.2 Pure Tech o mocy 82 KM i 5-biegową skrzynią manualną. Wyżej mamy jednostkę doładowaną 1.2 o mocy 110 KM, która jest dostępna również z automatyczną skrzynią EAT6. Ceny to odpowiednio 73 900 zł z manualem i 79 900 zł z automatem. Najmocniejsza odmiana tegoż silnika, 130-konna z manualem kosztuje 78 900 zł. Najmocniejsza zwykła wersja DS 3 to odmiana 1.6 THP o mocy 165 KM. Takie auto kosztuje już 85 900 zł.

Obraz

W skład wyposażenia standardowego BE CHIC wchodzi komplet poduszek powietrznych z kurtynami dla pasażerów drugiego rzędu, klimatyzacja manualna, tempomat, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, radio z odtwarzaczem CD i 17-calowe felgi z lekkich stopów. Ponadto samochody z doładowaniem o mocy 110 i 130 KM mają na pokładzie również system Hill Assist, czujniki parkowania z tyłu (dla wersji z przekładnią automatyczną) oraz reflektory przeciwmgłowe diodowe. Standard dla odmiany 1.6 THP jest jeszcze wyższy, ponieważ zawiera m. in. tylne światła diodowe, przyciemniane szyby tylne oraz radioodtwarzacz dodatkowo z portem USB i systemem Bluetooth. Standardowe DS 3 BE CHIC są dostępne w kolorze Black Bonquise, a za dodatkowe lakiery trzeba dopłacić od 1900 do 3800 zł.

Obraz

Nieco inaczej wygląda specyfikacja topowego DS 3 z silnikiem 1.6 THP o mocy 208 KM. Standardem ponad to, co jest już w BE CHIC, są również czujniki parkowania z tyłu (w wersji Black również z przodu plus kamera cofania), system Active City Brake, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wentylowane tarcze hamulcowe z tyłu, reflektory przednie diodowe i ksenonowe (dwufunkcyjne), klimatyzacja automatyczna, pakiet skórzany, rozpylacz zapachów, fotel pasażera z regulacją wysokości, fotele sportowe, system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, a w wersji Black nagłośnienie Denona. Mocny DS 3 seryjnie jest wyposażony w sportowe zawieszenie i 18-calowe obręcze kół. W standardzie jest również lakier metalizowany lub niemetalizowany na dwukolorowym nadwoziu.

Obraz

Cena GT Performance jest kosmiczna, bo auto kosztuje 117 900 zł, a wersja Black aż 131 900 zł. No ale cóż. W końcu to marka premium. Za Audi S1 Sportback trzeba zapłacić 132 700 zł, więc ceny DS 3 GT Performance nie są, jak mogłoby się wydawać, całkowicie oderwane od rzeczywistości.

Jak sami już pewnie zauważyliście, na chwilę obecną nie jest dostępna wersja z otwartym dachem, a silniki to tylko jednostki benzynowe. Prawdopodobnie tak zostanie, a na debiut cabrio trzeba będzie chwilę zaczekać.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik