Znamy cenę superlimuzyny Mercedesa. 4-drzwiowy odpowiednik AMG GT w Polsce

Choć jeszcze nie ma go w konfiguratorze, to znamy już ceny nowego Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupé. Sportowa limuzyna to konkurent najbliższy Porsche Panamery.

Poznajcie Mercedesa-AMG GT 63 S 4-Door Coupé. To najmocniejsza i najdroższa limuzyna z klasycznym napędem spalinowym na rynku. Kosztuje więcej od Porsche.Poznajcie Mercedesa-AMG GT 63 S 4-Door Coupé. To najmocniejsza i najdroższa limuzyna z klasycznym napędem spalinowym na rynku. Kosztuje więcej od Porsche.
Marcin Łobodziński

Zbudowane od podstaw auto jest czterodrzwiowym odpowiednikiem sportowego Mercedesa-AMG GT. Stąd też podobieństwo nazw, choć dopisek 4-Door wydaje się być tak banalny, że aż trudno uwierzyć, iż nie wymyślono czegoś lepszego. Jednak nie od dziś wiadomo, że nazwy samochodów z Europy są i chyba zawsze pozostaną kiepskie.

639 KM mocy produkuje V8 Mercedesa-AMG. To najwyższa wartość wśród dużych limuzyn i kombi na rynku.
639 KM mocy produkuje V8 Mercedesa-AMG. To najwyższa wartość wśród dużych limuzyn i kombi na rynku. © fot. mat. prasowe

4-Door Coupé jest dla AMG GT tym, czym Porsche Panamera dla 911. Nawet więcej, bo w przeciwieństwie do modeli Porsche, AMG przygotowało nawet te same zespoły napędowe co w dwudrzwiowym odpowiedniku. Oczywiście silnik to znana 4-litrówka AMG w konfiguracji V8 z turbodoładowaniem, która w wersji 63 rozwija moc 585 KM, natomiast w 63 S aż 639 KM, czyniąc z Mercedesa najmocniejszą limuzynę z klasycznym silnikiem na rynku.

Nadwozie Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupé to tak na dobrą sprawę hatchback.
Nadwozie Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupé to tak na dobrą sprawę hatchback. © fot. mat. prasowe

Mercedes wyprzedza pod względem mocy konkurencyjne samochody niemieckiej trójcy, a nawet Porsche Panamerę, która w najmocniejszej wersji Turbo rozwija "tylko" 550 KM. Mocniejsze od Panamery są Audi RS6 performance (to akurat kombi) oraz najnowsze BMW M5 Competition. Rozwijają odpowiednio 605 KM oraz 625 KM. Jednak to właśnie Porsche ma asa w rękawie w postaci hybrydy Turbo S E-hybrid o mocy – uwaga – 680 KM!

Wnętrze Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupé odpowiada temu, jakie znajdziemy w modelu CLS.
Wnętrze Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupé odpowiada temu, jakie znajdziemy w modelu CLS.

Przejdźmy jednak to clou tematu – cen. Słabsza wersja Mercedesa kosztuje na polskim rynku od 736 500 zł. Mocniejsza od 793 500 zł. Porównajmy z wymienionymi konkurentami:

  • Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door Coupé (639 KM) – 793 500 zł
  • Mercedes-AMG GT 63 4-Door Coupé (585 KM) – 736 500 zł
  • Audi RS6 performance (605 KM) – 577 000 zł
  • BMW M5 (600 KM) – 569 000 zł (nie podano cen Competition)
  • Porsche Panamera Turbo (550 KM) – 759 450 zł

Jak więc widać, topowy Mercedes może i jest najdroższy w niemieckim towarzystwie, ale również najmocniejszy. Tylko Porsche przebija ceną słabszą wersję, pomimo niższej mocy. Co ciekawe, 4-Door jest tańszy od klasycznego Coupe z jedną parą drzwi. Mercedes-AMG GT 63 kosztuje dla porównania od 790 500 zł, czyli o 54 tys. zł więcej niż czterodrzwiowy odpowiednik z tym samym silnikiem.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/91] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km