Zmodernizowane Audi A7 Sportback w szczegółach

Audi przedstawia model A7 Sportback po faceliftingu. Jakie zmiany w nim wprowadzono?

Obraz
Marcin Łobodziński

Zmiany, które można zauważyć, to nowy styl obramowania atrapy chłodnicy z pojedynczą ramką Singleframe, nieco inne zderzaki, końcówki wydechu i nowe reflektory diodowe dostępne bez dopłaty. Na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED oraz kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, które w tylnych lampach są w standardzie.

We wnętrzu pojawiły się nowe materiały, m.in. listwa dekoracyjna z aluminium lub drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona. Nowa jest również paleta kolorystyczna. Dostępne są cztery rodzaje foteli, również z wentylacją i funkcją masażu. System obsługi MMI Radio jest w standardzie. Na życzenie dostępny jest wyświetlacz head up pokazujący informacje na szybie przedniej.

Obraz

Samochód jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi TFSI i trzema TDI o mocach od 218 do 333 KM. Wszystkie spełniające normę emisji spalin Euro 6. Silnik 3,0 TDI clean diesel o mocy 272 KM stworzono na nowo, od podstaw. Trzylitrowy motor V6 w wersji „ultra“, o mocy 218 KM, w połączeniu z napędem na przednią oś ma zużywać średnio 4,7 l paliwa na 100 km. W S7 Sportback montuje się topowy silnik Audi - 4.0 TFSI o mocy 450 KM, wykorzystujący innowacyjną technikę COD (cylinder on demand), która przy niższych obciążeniach dezaktywuje wybrane cylindry.

Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo clean diesel o mocy 320 KM współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 272 KM stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.

Obraz

W niektórych wersjach silnikowych zmodyfikowano układ hamulcowy. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Elementy dostępne opcjonalnie to: dynamiczny układ kierowniczy, zawieszenie sportowe i pneumatyczne adaptive air suspension.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów