Żmija – Hennessey SRT Viper Venom 700R (2013)

Hennessey jest jedną z pierwszych, jeśli nie pierwszą, firm tuningowych, które przedstawiły zmodyfikowanego mechanicznie nowego Vipera. Na razie dostępna jest wersja 700-konna.

Obraz
Olgierd Lachowski

Już dość dawno temu pisałem o tym, że Hennessey Performance zapowiada przygotowanie 1100-konnej odmiany Vipera. Prace podobno już się zaczęły, ale efektów na razie żadnych nie widać. Widać za to, i to wyraźnie, SRT Vipera z silnikiem o mocy przekraczającej nieco 700 KM.

Obraz

Chrysler – właściciel marki SRT – przy budowie Vipera konsekwentnie stawia na motory widlaste, ale nie ośmiocylindrowe, ale takie, które mają dwa cylindry więcej. To dość rzadkie rozwiązanie, szczególnie wśród amerykańskich producentów. Trzecia generacja również ma V-dziesiątkę. Silnik legitymuje się objętością skokową 8,4 l.

Na tle motorów konkurencyjnych samochodów silnik Vipera jest bardzo prostą konstrukcją bez doładowania i do tego z archaicznym już rozrządem z wałkiem umieszczonym w kadłubie i dwoma zaworami na cylinder.

We wspomnianych 10 cylindrach wytwarzana jest moc 649 KM przy 6150 obr./min i maksymalny moment obrotowy 814 Nm przy 4950 obr./min. To są parametry seryjnej jednostki napędowej. Przedstawiana dziś maszyna ma 715 KM przy 6400 obr./min, a jej moment obrotowy wynosi 944 Nm przy 4400 obr./min.

Obraz

Różnica bierze się stąd, że amerykański tuner wypolerował głowice, zmienił układ dolotowy powietrza do silnika, wstawił sportowe filtry powietrza, wymienił układ wydechowy na bardziej sportowy i zaprogramował od nowa centralną jednostkę sterującą.

Dzięki mocniejszemu silnikowi Venom 700R jest nieco szybszy od normalnego Vipera. Stuningowana maszyna do setki przyspiesza w 3,20 s, podczas gdy fabryczny wóz potrzebuje na ten manewr 3,60 s. Prędkość maksymalna normalnego SRT wynosi 332 km/h, zaś Hennessey potrafi pomknąć z prędkością 348 km/h.

W opcjonalnym wyposażeniu, którego w tym Viperze nie ma, są takie elementy jak przedni splitter, tylne skrzydło wzorowane na wyścigowym czy wstawki we wnętrzu. Wszystkie te detale zrobione są z kompozytów węglowych. Ponadto można wybrać wyścigowe amortyzatory Penske, klatkę bezpieczeństwa i szelkowe pasy bezpieczeństwa.

Obraz

Na wprowadzone przez siebie zmiany Hennessey udziela 3-letniej gwarancji ograniczonej przebiegiem 35 000 mil.

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 8382 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 715 KM przy 6400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 85,30 KM/l (seryjny – 77,43 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1496 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,09 kg/KM (seryjny – 2,31 kg/KM)
  • Długość: 4463 mm
  • Szerokość: 1941 mm
  • Wysokość: 1246 mm
  • Rozstaw osi: 2510 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,20 s
  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 10,70 s
  • Prędkość maksymalna: 348 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy