Zmiany w produkcyjnym Porsche 918 Spyder - ekologia idzie w odstawkę?

Od ogłoszenia, że Porsche 918 Spyder wejdzie do produkcji, minęło już dużo czasu. Sportowa hybryda doczekała się nawet specjalnej edycji modelu 911 (997). Przez pewien czas producent milczał na temat nadchodzącego supersamochodu. Teraz wyszło na jaw, że 918 Spyder nie będzie takie zielony, jak marzyło się ekologom. Konstruktorom Porsche piątkę z chęcią przybiją natomiast miłośnicy dużych V8.

Porsche 918 Spyder ConceptPorsche 918 Spyder Concept
Mariusz Zmysłowski

Od ogłoszenia, że Porsche 918 Spyder wejdzie do produkcji, minęło już dużo czasu. Sportowa hybryda doczekała się nawet specjalnej edycji modelu 911 (997). Przez pewien czas producent milczał na temat nadchodzącego supersamochodu. Teraz wyszło na jaw, że 918 Spyder nie będzie takie zielony, jak marzyło się ekologom. Konstruktorom Porsche piątkę z chęcią przybiją natomiast miłośnicy dużych V8.

W oficjalnym magazynie marki Porsche – Christophorus Magazine, zostały podane zakładane parametry produkcyjnej wersji modelu 918 Spyder. Potężna maszyna ze Stuttgartu nie będzie napędzana - tak jak początkowo zakładano - 3,4-litrowym V8.

Liczba i układ cylindrów pozostały niezmienione, jednak serce tego sportowca z Niemiec będzie większe. Jego pojemność ma wynosić 4,6 l. Ujawniono, że zostaną w nim zastosowane zmienne fazy rozrządu oraz bezpośredni wtrysk paliwa umieszczony tuż obok świec. Widlasta ósemka ma rozwijać 550 KM.

Porsche 918 Spyder Concept
Porsche 918 Spyder Concept

Na tym nie koniec zmian. Początkowo zakładano, że silnik benzynowy będzie wspomagany przez 3 jednostki elektryczne. Prawdopodobnie Porsche zrezygnuje z jednej z nich. Pozostałe dwie będą rozwijać 230 KM. W sumie moc maksymalna w tym modelu wyniesie około 760 KM. W obecnych czasach to dosyć nietypowe zmiany.

Wszyscy producenci walczą z nadmierną emisji spalin, a Porsche rezygnuje z jednego silnika elektrycznego i zastępuje go dodatkowym litrem pojemności skokowej mocarnego V8. Najprostszym wytłumaczeniem tego rozwiązania może być redukcja masy, która mogła mieć lepszy wpływ na spalanie niż sama dodatkowa jednostka zasilana prądem.

Za ważące 1678 kg cacko trzeba będzie zapłacić około 845 000 dol. Czas zacząć odkładać pieniądze.

Odwiedź forum Autokult.pl:

Źródło: AutoGuide

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił