Zmiany w Astonie Martinie AMR-One [technika wyścigowa odc. 40]

Tak samo jak Audi i Peugeot, Aston Martin wciąż ulepsza swój bolid, który w tej chwili nie należy do najszybszych aut napędzanych silnikiem benzynowym. Oto jedna z modyfikacji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Olgierd Lachowski

Podczas testów Astony Martiny dopadła plaga awarii silnika. Najprawdopodobniej chodzi o przegrzewanie się jednostki napędowej wynikające z jej rzędowej konstrukcji. Niektórzy sugerują, że silnik Astona potrzebuje po prostu wydajniejszego chłodzenia.

Na zdjęciu widać fragment silnika - najbardziej awaryjnego elemetu w AMR-One
Na zdjęciu widać fragment silnika - najbardziej awaryjnego elemetu w AMR-One

Być może właśnie z przegrzewaniem się motoru związane jest przeniesienie wylotu rury wydechowej z górnej części pokrywy silnika. Teraz dwie rury wylotowe kończą się za bocznymi żaluzjami. Widoczne na zdjęciach rozwiązanie wygląda raczej na prowizorycznie wykonane w celu sprawdzenia skuteczności.


Rozwiązanie ze zdjęcia wygląda raczej jak prowizorka.
Rozwiązanie ze zdjęcia wygląda raczej jak prowizorka.



Rury wylotowe ukryto obecnie z boku,...
Rury wylotowe ukryto obecnie z boku,...


Nie można też wykluczyć, że ma to jakiś związek z aerodynamiką pojazdu (zakłócanie strugi powietrza przez spaliny padającej na tylne skrzydło), ale jest to dość mało prawdopodobne.

Aston Martin AMR-One fot.5
Aston Martin AMR-One fot.5

Na razie Aston Martin ma znacznie więcej problemów niż Peugeot i Audi, które pracują nad przyspieszeniem swoich aut. Brytyjskie wozy nie dość, że są sporo wolniejsze od francuskich i niemieckich konkurentów, to jeszcze są awaryjne, a podczas 24H Le Mans nic się tak nie liczy jak trwałość wozu, o czym przekonaliśmy się wielokrotnie – choćby w zeszłym roku.

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił