Zmarł Sergio Marchionne. 4 dni po odejściu ze stanowiska szefa koncernu FCA

Sergio Marchionne zmarł 25 lipca 2018 roku. Były szef koncernu FCA kierował markami takimi jak Fiat, Alfa Romeo czy Lancia. Miał też wpływ na sportowe sukcesy Ferrari i decydował o losie Chryslera, Jeepa i Dodge'a.

Obraz
Źródło zdjęć: © W wieku 66 lat 25 lipca 2018 roku zmarł Sergio Marchionne
Jakub Tujaka

Sergio Marchionne zmarł 25 lipca 2018 roku. 21 lipca przestał być szefem koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Oficjalnym powodem odejścia ze stanowiska był pogarszający się stan zdrowia.

W oficjalnym oświadczeniu Grupy FCA po usunięciu go ze stanowiska można było przeczytać:

"Pojawiły się nieoczekiwane komplikacje podczas rekonwalescencji Sergia Marchionne, a sytuacja znacznie się pogorszyła w ostatnich godzinach. W konsekwencji nie będzie on mógł wrócić do pracy".

Marchionne jako szef Grupy FCA

Marchionne przejął stery w Grupie FCA w 2004 roku i to m.in. jego decyzje uchroniły Fiata i Chryslera przed bankructwem. Miał oficjalnie ustąpić ze stanowiska w przyszłym roku, po 15 latach rządów.

Szef Grupy FCA był jednym z najbardziej wpływowych Włochów w branży motoryzacyjnej. Oprócz odważnych decyzji dotyczących produkcji samochodów osobowych, miał też duży wpływ na sportowe sukcesy Ferrari.

W oficjalnym oświadczeniu producenta sportowych samochodów napisano:

"Zarząd Ferrari z głębokim żalem przyjął, że dotychczasowy prezes i dyrektor generalny Sergio Marchionne nie będzie w stanie powrócić do pracy. Nasze myśli są teraz z nim i jego rodziną. Dziękujemy za niesamowity wkład w ostatnich latach w Ferrari".

Kim był Sergio Marchionne?

Sergio Marchionne urodził się we włoskim miasteczku Chieti w Abruzzo, a w wieku 14 lat jego rodzina przeprowadziła się do Toronto. Tam studiował ekonomię i finanse. Później kariera zawodowa sprawiła, że wrócił do Europy, gdzie pracował w firmach Deloitte&Touche, następnie w Glenex Industries, a później w Lawson Group. Następne lata spędził w szwajcarskiej firmie Societe Generale de Surveillance, gdzie zajmował się kontrolą jakości. Tuż przed przejęciem sterów w koncernie FCA był dyrektorem w szwajcarskim banku UBS.

Jednym z największych sukcesów Marchine było przywrócenie na rynek Fiata 500. To on również zadecydował o przeniesieniu produkcji Fiata Pandy z Polski do Włoch.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów