"Zimówki" do kompaktu. Test opon ADAC 2021

Jakie opony zimowe najlepiej kupić do kompaktowego auta? Odpowiedź na to pytanie postanowili uzyskać specjaliści z niemieckiego automobilklubu. W zestawieniu ADAC znalazło się 16 modeli ogumienia w rozmiarze 195/65 R15.

Warto świadomie wybrać zimowe opony. Nawet najsłabsze będą jednak lepsze niż letnie "gumy"Warto świadomie wybrać zimowe opony. Nawet najsłabsze będą jednak lepsze niż letnie "gumy"
Źródło zdjęć: © WP.PL
Tomasz Budzik

Informacja o przyczepności opony na mokrej nawierzchni oraz generowanym przez nią hałasie to najważniejsze dane, jakie możemy odczytać z wymaganych na europejskim rynku etykiet informacyjnych towarzyszących nowym oponom. Do oceny zimowego ogumienia to zdecydowanie za mało. Właśnie dlatego niezależne testy opon wciąż są interesującą lekturą dla zmotoryzowanych. W 2021 r. niemieckie ADAC przeprowadziło test ogumienia zimowego w rozmiarze 225/50 R17 oraz 195/65 R15. Wyniki dotyczące tego pierwszego już publikowaliśmy. Teraz przyjrzymy się rezultatom dla "piętnastek".

Jak zwykle Niemcy przydzielają testowanym oponom ocenę ogólną oraz noty szczegółowe. Jeśli chodzi o te drugie, ADAC za właściwości ogumienia przyznaje noty o wartości liczbowej.  Im jest ona niższa, tym lepiej. Przydzielane są również ogólne noty słowne: "bardzo dobra" (odpowiednik szkolnej piątki), "dobra" (czwórka), "zadowalająca" (trójka), "wystarczająca" (dwójka) oraz "niewystarczająca" (jedynka). Oto wyniki od najlepszej do ocenionej najgorzej.

Dunlop Winter Response 2 - łączna nota: 2,2 (dobra)

Suchy asfalt: 2,0

Mokry asfalt: 2,1

Śnieg: 2,0

Lód: 2,4

Hałas: 3,0

Zużycie paliwa: 1,8

Trwałość: 2,5

Goodyear UltraGrip 9+ - łączna nota: 2,2 (dobra)

Suchy asfalt: 2,3

Mokry asfalt: 1,8

Śnieg: 2,0

Lód: 2,0

Hałas: 2,8

Zużycie paliwa: 2,3

Trwałość: 2,5

Michelin Alpin 6 - łączna nota: 2,3 (dobra)

Suchy asfalt: 1,9

Mokry asfalt: 2,5

Śnieg: 2,2

Lód: 2,0

Hałas: 3,1

Zużycie paliwa: 2,0

Trwałość: 2,0

Vredestein Wintrac - łączna nota: 2,3 (dobra)

Suchy asfalt: 2,5

Mokry asfalt: 2,3

Śnieg: 2,2

Lód: 2,0

Hałas: 2,8

Zużycie paliwa: 1,7

Trwałość: 2,0

Goodrich g-Force Winter 2 - łączna nota: 2,6 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,2

Mokry asfalt: 2,6

Śnieg: 1,9

Lód: 2,5

Hałas: 3,3

Zużycie paliwa: 1,7

Trwałość: 2,0

Continental WinterContact TS 860 - łączna nota: 2,7 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,7

Mokry asfalt: 1,6

Śnieg: 1,9

Lód: 2,5

Hałas: 2,9

Zużycie paliwa: 2,4

Trwałość: 2,5

Bridgestone Blizzak LM005 - łączna nota: 3,0 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,5

Mokry asfalt: 1,7

Śnieg: 2,8

Lód: 2,3

Hałas: 3,3

Zużycie paliwa: 2,0

Trwałość: 3,0

Falken Eurowinter HS01 - łączna nota: 3,0 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,3

Mokry asfalt: 2,7

Śnieg: 2,4

Lód: 2,4

Hałas: 2,9

Zużycie paliwa: 2,1

Trwałość: 3,0

Laufenn i FIT+ LW31 + - łączna nota: 3,0 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,6

Mokry asfalt: 2,2

Śnieg: 1,9

Lód: 2,0

Hałas: 2,9

Zużycie paliwa: 2,2

Trwałość: 3,0

Maxxis Premitra Snow WP6 - łączna nota: 3,0 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,2

Mokry asfalt: 2,3

Śnieg: 2,6

Lód: 2,4

Hałas: 2,6

Zużycie paliwa: 2,3

Trwałość: 3,0

Yokohama BlueEarth *Winter V906 - łączna nota: 3,1 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,1

Mokry asfalt: 3,1

Śnieg: 2,2

Lód: 2,4

Hałas: 3,1

Zużycie paliwa: 2,1

Trwałość: 3,0

Barum Polaris 5 - łączna nota: 3,2 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 3,0

Mokry asfalt: 3,2

Śnieg: 2,0

Lód: 2,0

Hałas: 2,8

Zużycie paliwa: 1,9

Trwałość: 2,5

Nokian WR Snowproof - łączna nota: 3,3 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 2,5

Mokry asfalt: 3,3

Śnieg: 2,3

Lód: 2,2

Hałas: 2,9

Zużycie paliwa: 1,8

Trwałość: 2,5

General Tire Altimax Winter 3 - łączna nota: 3,5 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 3,4

Mokry asfalt: 3,5

Śnieg: 1,9

Lód: 2,1

Hałas: 2,7

Zużycie paliwa: 1,7

Trwałość: 2,0

GT Radial Winterpro2 - łączna nota: 3,5 (zadowalająca)

Suchy asfalt: 3,5

Mokry asfalt: 3,5

Śnieg: 2,4

Lód: 2,4

Hałas: 2,7

Zużycie paliwa: 2,1

Trwałość: 3,0

Kumho Wintercraft WP51 - łączna nota: 3,6 (wystarczająca)

Suchy asfalt: 3,6

Mokry asfalt: 3,0

Śnieg: 2,5

Lód: 2,4

Hałas: 3,2

Zużycie paliwa: 2,5

Trwałość: 2,5

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik