Zielona moc - Ferrari FF na bioetanol

Właściciele samochodów są przyzwyczajeni do komfortu, jaki dają benzyna i olej napędowy. Co prawda ceny może nie wzbudzają zachwytu, ale auta zasilane konwencjonalnie są zwyczajnie wygodniejsze w użytkowaniu niż np. samochody elektryczne. Dla osób chcących jeździć autem przyjaznym dla środowiska jest jednak dobra alternatywa – bioetanol.

Ferrari FF na bioetanolFerrari FF na bioetanol
Mariusz Zmysłowski

Właściciele samochodów są przyzwyczajeni do komfortu, jaki dają benzyna i olej napędowy. Co prawda ceny może nie wzbudzają zachwytu, ale auta zasilane konwencjonalnie są zwyczajnie wygodniejsze w użytkowaniu niż np. samochody elektryczne. Dla osób chcących jeździć autem przyjaznym dla środowiska jest jednak dobra alternatywa – bioetanol.

A konkretnie jego 85-procentowy roztwór. To rozwiązanie idealne dla entuzjastów dużych mocy, których gryzie sumienie, gdy wciskają pedał przyspieszenia w podłogę w swoim kilkusetkonnym potworze. Najbardziej znanym przykładem auta zasilanego przez E85 jest Koenigsegg Agera R.

Na standardowej, 95-oktanowej benzynie rozwija on 927 KM. Gdy do baku trafi bioetanol, moc silnika osiąga nawet 1100 KM. Stosunkowo czysty i - co ważne - odnawialny nośnik energii może teraz zasilać również Ferrari FF.

Obraz

Norweska firma oferuje zestaw przystosowujący włoskie gran turismo do korzystania z tego ekologicznego paliwa. Standardowe Ferrari FF rozwija 650 KM. Gdy do silnika wtryskiwana jest mieszanka powietrza i bioetanolu, moc auta wzrasta do 875 KM.

Pozwala to osiągnąć przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 3 s. A wszystko z wiwatującymi w tle ekologami. Idealnie, prawda? Owszem, ponieważ również cena jest przystępna. Koszt takiej modyfikacji wynosi 1500 euro. To niewiele w porównaniu z ceną Ferrari FF – 272 000 euro.

Do tej pory konwersję przeszedł jeden egzemplarz modelu FF. Zmiany wprowadzono przy współpracy z autoryzowanym dilerem marki Ferrari.

Odwiedź forum Autokult.pl:

Źródło: AutoBlog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy