Zero na rynku!

O elektrycznym motocyklu Zero S pisaliśmy już nie raz. Jakiś czas temu amerykański producent zapewnił, że motocykl nie jest tylko jednorazowym prototypem, lecz będzie produkowany seryjnie. Dziś firma podaje cenę oraz dokładne szczegóły. Będzie on kosztował około 28 000 złotych.

Obraz
Damian Zarzycki

O elektrycznym motocyklu Zero S pisaliśmy już nie raz. Jakiś czas temu amerykański producent zapewnił, że motocykl nie jest tylko jednorazowym prototypem, lecz będzie produkowany seryjnie. Dziś firma podaje cenę oraz dokładne szczegóły. Będzie on kosztował około 28 000 złotych.

Powracamy do tematu elektrycznych motocykli. Oczywiście jest to związane z próbą ochrony klimatu, wytycznymi Unii Europejskiej odnośnie emisji szkodliwego CO2. Tego typu jednoślady są przykładem coraz odważniej wkraczającej na rynek motocykli elektrycznych silników. W końcu już nawet w wyścigach Isle Of Man TT ścigają się w pełni elektryczne supermoto.

Kalifornijska firma Zero Motorcycle postawiła przed sobą trudne zadanie - postanowili stworzyć elektryczny motocykl, który będzie dla każdego. Czyli będzie oferował podobne osiągi jak jego "benzynowy kuzyn". Poza tym miał być komfortowy, bateria miała pozwolić przebyć daleki dystans itd. Co z tych szumnych zapowiedzi wyszło?

Rzeczywiście motocykl jest dla każdego - jego cena jest ustalona na 28 000 złotych. Dodatkowo w prowadzeniu pomaga waga Zero S - 100 kg sprawia, że jazda jest komfortowa, łatwa i przyjemna.  Ale osiągi wyglądają gorzej. Silnik napędzany bateriami litowo-jonowymi pozwala rozpędzić się do 100 km/h. Niedużo, prawda? Poza tym między jednym, a drugim ładowaniem baterii można przebyć dystans zaledwie 120 kilometrów. A specjalnych stacji do ładowania takich baterii na polskich trasach nie ma.

Choć być może Zero S będzie pionierem, jeśli chodzi o przyszłość jednośladów?

Źródło: motorcyclenews.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa