Zenvo TSR-S zyskało hybrydowe wsparcie. Stało się lżejsze i szybsze

Firma Zenvo to duński producent supersamochodów, który w 2016 roku zaprezentował model TSR-S. Po 4 latach przyszedł czas na lifting. Zmiany dotyczą głównie rozwiązań technicznych, w tym nowego, hybrydowego napędu i konstrukcji nadwozia.

Mocniejszy napęd, lżejsza konstrukcja i wyjątkowy tylny spojler.Mocniejszy napęd, lżejsza konstrukcja i wyjątkowy tylny spojler.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Zenvo TSR-S wygląda niemal identycznie jak dotychczas. Agresywnie wystylizowane nadwozie wyróżnia się przodem z dużym wlotem powietrza i ruchomym, tylnym spojlerem. To wyjątkowe rozwiązanie, które pozwala również na zmianę kąta bocznego, co sprawia, że podczas szybkiej jazdy po zakrętach auto traci wizualną (i aerodynamiczną) symetrię oraz oczywiście poprawia prowadzenie - tak przynajmniej twierdzi Zenvo.

Przy okazji faceliftingu Duńczycy jeszcze szerzej zastosowali włókno węglowe. Z tego materiału wykonano praktycznie cały samochód, wliczając w to kokpit, a nawet boczki drzwi. W wielu miejscach carbon nie zyskał kolorowego wykończenia, co nadaje projektowi wyjątkowej surowości.

Dzięki zastosowaniu hybrydowego wsparcia, moc 5,8-litrowej, podwójnie doładowanej jednostki V8 wzrosła do imponujących 1177 KM, co w połączeniu z nową przekładnią o ośmiu przełożeniach owocuje imponującymi osiągami. Setka pojawi się na liczniku po zaledwie 2,9 sekundy. Jeszcze większe wrażenie robi sprint 0-200 km/h, który trwa tylko 6,8 sekundy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Co ważne, mimo dołożenia kilku elementów napędu, TSR-S schudło. Zapewne jest to wynikiem szerszego wykorzystania włókna węglowego - z tego materiału wykonano nawet obręcze kół, które są o 15 kg lżejsze od wcześniejszych odpowiedników.

Produkty Zenvo nie odbiegają ceną od równie niszowych konkurentów. Za nowego TSR-S trzeba będzie wyłożyć co najmniej 1,45 mln euro, czyli ponad 6 mln zł. Co więcej, trzeba się spieszyć, gdyż duński producent zamierza produkować tylko 5 egzemplarzy na rok.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są