Zender powraca? – Zender Abarth 500 Corsa Stradale Concept (2013)

Znany przede wszystkim w latach 80. i 90. Zender być może powróci na rynek tuningowy z nowym wozem – bazującym na modelu Abarth 500 autem z silnikiem o mocy 240 KM. Oto koncept tej maszyny.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wraz z 1 września 2008 roku znajdujący się na rynku od 40 lat Zender zamknął swoją filię tuningową. Prawa do części pakietów zostały sprzedane firmie JMS, a felgi przejęło przedsiębiorstwo Smoor Felgen. Wydawało się, że to początek końca dla Zendera.

Przez lata zespół zajmował się tuningiem rozmaitych samochodów. Choć wiele z aut wyglądało topornie nawet jak na „kwadratowe” lata 80., niemieckie przedsiębiorstwo miało wielu klientów. Z biegiem lat Zender zostawał jednak coraz bardziej z tyłu, by w końcu zamknąć dział tuningu.

Obraz

Jak się okazuje, firma całkowicie nie padła, a głównym kierunkiem jej działalności jest teraz sprzedaż Ferrari i Maserati w ekskluzywnych salonach samochodowych. Powoli jednak Zender myśli o powrocie na scenę tuningową. Preludium do tego może być zmodyfikowany, na razie koncepcyjny Abarth 500 Corsa Stradale.

Mimo upływu pięciu lat jedno się nie zmieniło u Zendera. Nowe auto po przeróbkach wygląda – nazwijmy to – „tak samo nietypowo” jak wiele poprzednich projektów. Nie chcę używać słowa „brzydki”, bo być może komuś podoba się taki przerośnięty Fiat.

Napompowana karoseria to zasługa nowych komponentów nadwozia. Są to: przedni zderzakospojler, nakładki na progi zintegrowane z przednimi błotnikami, poszerzone tylne błotniki, nowy zderzak z tyłu oraz spojler dachowy.

Obraz

Moim zdaniem Abarth teraz wygląda najgorzej z przodu – kompletnie nie pasują mu diodowe światła à la Porsche 911 Turbo (997). Z kolei najlepiej prezentuje się z tyłu, gdzie uwagę zwracają dwie końcówki rur wydechowych umieszczone blisko środka pojazdu. Wszystkie wymienione elementy zrobione są z kompozytów węglowych. Felgi mają 18 cali i są ubrane w opony Pirelli P Zero o rozmiarze 215/35 R 18.

Najmocniejszy z drogowych seryjnych Abarthów z rodziny 500/695 rozwijał 205 KM – była to wersja Assetto Corsa. Autko po przeróbkach Zendera ma o 35 KM mocy więcej. To wszystko z turbodoładowanego silnika o objętości skokowej 1,4 l.

Według Niemców ten niesforny maluch potrzebuje tylko 6,50 s na osiągnięcie 100 km/h i 24,20 s na rozpędzenie się do 200 km/h. Przyspieszanie kończy się przy 232 km/h.

Obraz

Aktualnie rozważane jest uruchomienie produkcji części do seryjnego samochodu i przebudowywanie aut na życzenie klientów.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach