Zdumiewający przypadek Klasy G. Mercedes sprzedaje coraz więcej... starych egzemplarzy

Mercedes Klasy G nie chce umrzeć. Choć pierwsze egzemplarze nowej generacji właśnie zjeżdżają z taśmy produkcyjnej, auta z serii 461 dalej pozostaną w sprzedaży. Co więcej, są produkowane na tej samej linii, co "nówki sztuki".

Piękny i fabrycznie nowy. Seria Professional dalej jest oferowana na wybranych rynkachPiękny i fabrycznie nowy. Seria Professional dalej jest oferowana na wybranych rynkach
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Nowa Klasa G pozostaje przy znanym przepisie, lekko go modyfikując. W stosunku do poprzednika jest nieco dłuższa. Z kolei w kabinie znalazły się dwa nieco ponad 12-calowe ekrany zastępujące tradycyjne zegary oraz wyszukana skóra Nappa. W końcu dochodzimy do kwestii układów napędowych (np. podwójnie doładowanego V8) i zawieszenia z przodu, które po latach stało się niezależne. W teorii nowa klasa G jest zaprojektowana tak, by jeszcze lepiej radzić sobie w terenie. W praktyce nie wszystkich klientów to przekonuje.

Jesteśmy na tak.
Jesteśmy na tak. © mat. prasowe

Starsze samochody z serii 461 – wykorzystywane przez np. wojsko – dalej oferowane są w normalnej sprzedaży. To przygotowane do ciężkiej pracy auta sprawdzone na przestrzeni lat. Kiedy 463 "awansowała" na luksusowego SUV-a, seria 461 pozostała w błocie i nic nie wskazuje, by gdziekolwiek się wybierała. Przedstawiciele Mercedesa są zaskoczeni sytuacją na rynku. Czym starszy samochód, tym większe zainteresowanie analogowymi egzemplarzami oferowanymi od kilkudziesięciu lat.

Dlatego też Mercedes dalej będzie rozwijał ten model. Może być on zamówiony w nadwoziu czterodrzwiowym, odmianie 6x6, a nawet zwykłym podwoziu gotowym do zabudowy. Jest oczywiście jeden kruczek. "Starą" Klasę G można sprzedawać na rynkach, które akceptują nowe auta spełniające normę Euro 5.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów