WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

Zdjęcia szpiegowskie MG3 - Chińczycy wkraczają do europejskiego segmentu B 

MG Motor, brytyjski producent należący do chińskiej firmy SAIC, sprzedaje w Europie tylko jeden model, balansujący pomiędzy klasami C i D. W przyszłym roku do oferty dołączy miejski MG3.

Obraz
Wojciech Kaczałek

MG Motor to spółka należąca SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), która powstała w 2006 roku na gruzach zasłużonej firmy MG Cars.

Chińczycy chcą odbudować markę w Europie, zaczynając oczywiście od rynku brytyjskiego. Na razie sprzedają tylko MG6 w wersjach GT (liftback) i Magnette (sedan), model bazujący na już wiekowym Roverze 75.

Gama producenta na rynku chińskim jest bogatsza, obejmuje również kompakt MG5 i miejskie auto MG3. Oba samochody, po wprowadzeniu szeregu modyfikacji, trafią w przyszłym roku do sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Mniejszy MG3, który ma rywalizować z takimi modelami, jak Ford Fiesta czy Opel Corsa, właśnie został przyłapany na testach. Szpiegowskie zdjęcia auta trafiły do mediów.

Pojazd wywodzi się od konceptu MG Zero, pokazanego w 2010 roku w Pekinie. W stosunku do niego i znanej już wersji chińskiej, europejski MG3 będzie miał inną atrapę chłodnicy i zmodyfikowany zderzak. Poprawione zostanie zawieszenie, a w kabinie mają się pojawić lepsze materiały wykończeniowe. Do napędu auta posłużą benzynowe silniki o pojemności 1,3 (89 KM) oraz 1,5 l (135 KM).

Sprzedaż MG3 na Starym Kontynencie miała się rozpocząć jeszcze w tym roku. Chińczycy chyba wreszcie się zorientowali, że w Europie trudno sprzedawać nawet tanie auta, jeśli nie reprezentują odpowiedniej jakości. Dobrym sygnałem są wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP, w których MG6 i Geely Emgrand EC7 zdobyły po cztery gwiazdki.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: CarnewschinaWorldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił