Zawieszenie TechArt HLS do nowego Porsche 911 Carrera (2013)

Jeden z czołowych tunerów Porsche, TechArt, jeszcze przed genewskim salonem samochodowym przygotował regulowane zawieszenie do obecnie produkowanego 911. Zawieszenie ma układ unoszenia przodu.

Obraz
Olgierd Lachowski

Nie wiadomo, czy zawieszenie jest w pełni produkowane przez TechArta. Konstrukcja pozwala unosić przednią oś nawet o 60 mm. To z pewnością ułatwi pokonywanie krawężników i progów zwalniających właścicielowi zmodyfikowanego samochodu.

Pierwszym wozem, w którym taki układ zostanie zamontowany, jest Porsche 911 Carrera 4S, które TechArt przedstawi na salonie samochodowym w Genewie. Oprócz zawieszenia maszyna będzie miała zmieniony na bardziej sportowy (z zaworami regulacyjnymi) układ wydechowy wyposażony w tłumiki o obniżonych oporach wewnętrznych.

Tuner zainstaluje też w Porsche koła z 21-calowymi felgami ze stopów lekkich oraz pakiet aerodynamiczny. Zestaw spojlerów składający się z przedniej listwy, nakładek na progi, tylnego dyfuzora i niewielkiego spojlera na pokrywie bagażnika znany jest już ze starszej Carrery S.

TechArt przewiduje także ozdobienie wnętrza auta dywanikami ze swoim logo oraz nową, obszytą skórą kierownicę.

W modelu 4S, tak jak w Carrerze S, do napędu służy 3,8-litrowy silnik przeciwsobny o mocy 400 KM przy 7400 obr./min (moment obrotowy wynosi 440 Nm przy 5600 obr./min). Wymiana „wydechu”, a także montaż sportowych filtrów powietrza zwiększą moc jednostki prawdopodobnie o zaledwie 9 KM, a moment obrotowy tylko o 5 Nm.

Obraz

Prędkość maksymalna samochodu zmieni się więc nieznacznie (jeśli w ogóle) i dla auta z manualną skrzynią biegów będzie wynosiła pewnie 300 km/h, a dla odmiany ze zautomatyzowaną skrzynią PDK – 299 km/h.

Wkrótce po oficjalnej premierze w Genewie zawieszenie HLS będzie dostępne także w innych wersjach silnikowych Porsche 911.

Konkurencja

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił