Co kryje zaślepka w zderzaku? Lepiej wiedzieć od razu, niż mieć problem

Praktycznie każdy pojazd posiada zaślepki w zderzakach, jednak wielu kierowców ma nadzieję, że nie będą musieli korzystać z tego, co się pod nimi znajduje. Wyjątkiem mogą być sytuacje, gdy ktoś potrzebuje pomocy.

Czasem zamiast zaślepki możemy spotkać odkryte ucho do holowaniaCzasem zamiast zaślepki możemy spotkać odkryte ucho do holowania
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski

Na zderzaku, zarówno przednim, jak i tylnym, znajduje się często mała klapka — może być okrągła lub kwadratowa, w zależności od modelu samochodu. Za nią skrywa się gwint, do którego możemy przykręcić ucho do holowania — element ten jest zawsze częścią fabrycznego wyposażenia auta. To rozwiązanie umożliwia bezpieczne przymocowanie linki holowniczej lub liny używanej do wciągania auta na lawetę.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Aby dotrzeć do gwintu, trzeba włożyć płaski śrubokręt lub kluczyk do samochodu w specjalny otwór, a następnie delikatnie podważyć zaślepkę. Zazwyczaj jest ona przytwierdzona plastikowym paskiem, który zabezpiecza ją przed zgubieniem po otwarciu. Przy montażu ucha do holowania warto upewnić się, że jest ono solidnie dokręcone.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Ucha mogą różnić się długością, co zależy od konstrukcji konkretnego modelu samochodu, ponieważ gwint jest zamocowany w belce. Niektórzy producenci zamiast klasycznych zaślepek i gwintów, preferują rozwiązanie, gdzie takie elementy są "zintegrowane" z belką, co sprawia, że są one od razu widoczne. Wtedy takich zaślepek nie ma, a ucha holownicze znajdziemy pod zderzakiem.

Dla osób mocno zainteresowanych motoryzacją, taka wiedza jest raczej podstawowa. Jednak użytkownicy korzystający z auta tylko do codziennych dojazdów mogą uznać te informacje za mniej oczywiste.

Choć szczegóły dotyczące użytkowania uch holowniczych są zwykle opisane w instrukcji pojazdu, warto być przygotowanym i wiedzieć z góry, gdzie i czego szukać, co pozwoli zaoszczędzić czas, który normalnie poświęcilibyśmy na przeszukiwanie instrukcji obsługi.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach