Zaskakująco udany facelifting. Nowy Hyundai Tucson jeszcze ładniejszy

Najlepiej sprzedający się Hyundai w Europie właśnie przeszedł facelifting. Pokazano go w Nowym Jorku, ale dokładnie takie auto trafi do Polski.

Co można zmienić w ładnym samochodzie? Wystarczy wzmocnić to, co jest już dobre.Co można zmienić w ładnym samochodzie? Wystarczy wzmocnić to, co jest już dobre.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Od momentu swojej premiery Hyundai Tucson jest numerem jeden w portfolio marki na rynku europejskim. Również w Polsce sprzedaje się bardzo dobrze. Wystarczy wspomnieć, że w ubiegłym roku był czternastym najchętniej wybieranym modelem na naszym rynku oraz trzecim w segmencie SUV.

W odświeżonym Tucsonie zauważycie od razu drobne zmiany stylistyczne nadwozia. Pamiętam, że podczas pierwszej premiery tej generacji zastanawiałem się, co można zmienić po liftingu i nie potrafiłem wskazać słabych punktów. Teraz wiem, że nie trzeba szukać słabych – wystarczy wzmocnić te dobre.

Obraz
Obraz

Dlatego auto nie straciło na estetyce, a zyskało na charakterze. Ostrzej zaznaczone kontury grilla oraz mocniej zaakcentowane diodowe światła do jazdy dziennej w reflektorach dodają Tucsonowi pazura. Tylna część nie przeszła już tak wyraźnych zmian, a obejmują one układ tylnych świateł oraz zderzak i wydech.

Sporo nowości znajdziecie we wnętrzu, a konkretnie na desce rozdzielczej. Przeprojektowano ją w stylu najnowszych modeli, czyli przeniesiono ekran multimediów wyżej - "wyjęto" go z deski rozdzielczej i na niej osadzono. Delikatnemu liftingowi poddano panel klimatyzacji, a także zestaw wskaźników.

Obraz
Obraz

Na liście wyposażenia znajdą się takie nowości jak system dźwiękowy marki Krell, bezprzewodowa ładowarka smartfonów czy siedmio- lub ośmiocalowy ekran multimedialny, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto.

Nowy Tucson będzie oferowany z dwoma silnikami Diesla i dwoma benzynowymi, które zostały zmniejszone i unowocześnione w zakresie emisji CO2. Najmocniejszym napędem w gamie pozostaje motor wysokoprężny 2,0 o mocy 186 KM. Będzie oferowany z napędem na cztery koła oraz manualną skrzynią biegów lub opcjonalnie z nowo opracowaną, ośmiobiegową skrzynią automatyczną.

Hyundai Tucson 2018
Hyundai Tucson 2018 © fot. mat. prasowe

Alternatywą dla oszczędnych jest mniejszy diesel 1,6 o mocy 115 KM lub 133 KM. Słabszy dostępny tylko z przekładnią manualną i napędem na jedną oś. Mocniejszy opcjonalnie z siedmiobiegowym automatem dwusprzęgłowym i napędem na cztery koła.

Nie zabraknie oczywiście wersji benzynowych i tu klienci będą mieli do wyboru dwie znane jednostki 1,6. Wolnossąca GDI o mocy 132 KM, jak dotychczas oferowana tylko z przednim napędem i przekładnią manualną, będzie stanowiła motor bazowy w tym modelu. Mocniejszy benzyniak z turbodoładowaniem T-GDI rozwija moc 177 KM i jest łączony także z dwusprzęgłowym automatem i napędem na cztery koła.

Hyundai Tucson 2018
Hyundai Tucson 2018 © fot. mat. prasowe

Zaawansowane funkcje aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania jazdy zawarte w pakiecie SmartSense to m.in. asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu, aktywny tempomat, asystent utrzymywania pasa ruchu, system kontroli poziomu uwagi kierowcy i ostrzeganie o ograniczeniach prędkości. Jest też system kamer 360 stopni i nowe, podwójne reflektory diodowe.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/32] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy