Zaskakujące różnice między bolidami F1 i LMP1

Kto jak kto, ale Andre Lotterer na chwilę obecną jest jedynym kierowcą, który może porównać współczesny bolid Formuły 1 i LMP1. To co powiedział 3-krotny zwycięzca LeMans jest przynajmniej zaskakujące.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Caterham F1 Team
Marcin Łobodziński

Jak się okazuje, Formuła 1 już nawet na papierze nie jest królową motorsportu. Jeszcze kilka lat temu bolidy F1 były najszybszymi torowymi maszynami, którymi można było walczyć o mistrzostwo świata. W chwili obecnej już tak nie jest.

Owszem, bolid F1 ma więcej mocy i jest szybszy na prostej, ale na zakrętach odstaje od wyścigówek startujących na długim dystansie.* Myślę, że nasze opony Michelina są trochę lepsze, można bardziej na nie naciskać i przejechać na jednym komplecie ponad 700 km. Jest też więcej docisku, więc w samochodzie LMP1 można bardziej naciskać w zakrętach.* – powiedział Lotterer po fatalnym wyścigu w Spa. Było to więc zaskoczeniem, że mieliśmy tutaj całkiem mały docisk. Spodziewam się, że samochody F1 są lepsze w innych obszarach, ale trzeba się ograniczać i przystosować do wielu rzeczy. – dodał Niemiec.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km