Zapytał w Jaguarze, jak zostać projektantem. 50 lat później sam mógłby na nie odpowiedzieć

Co łączy Jaguara F-Type'a, Astona DB9, Nissana R390 i Escorta Coswortha? Dwie rzeczy: każdy chciałby je zobaczyć w garażu i nazwisko Iana Calluma. Szkocki projektant odpowiedzialny dzisiaj za jaguary zdradził, jak zaczął swoją karierę.

Premiera I-Pace'a dla Calluma była podwójnie ważnym wydarzeniem.Premiera I-Pace'a dla Calluma była podwójnie ważnym wydarzeniem.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Jaguar
Michał Zieliński

Prawdopodobnie zauważyliście, że od nieco ponad półtorej dekady samochody Jaguara i zaczęły wyglądać inaczej. Zniknęły oczywiste nawiązania do przeszłości, a zaczęły pojawiać się nowoczesne linie. To za sprawą Iana Calluma, który od 1999 roku odpowiada za wygląd aut brytyjskiej marki. Szkot na swoim koncie miał wcześniej wiele udanych projektów, jak chociażby Astona Martina DB7. Teraz jednak wszyscy kojarzą go z Jaguarem.

Nie wydaje się jednak, żeby Callumowi mogło to przeszkadzać. W dniu premiery elektrycznego I-Pace'a udostępnił na Twitterze zdjęcie listu, który dostał dokładnie 50 lat wcześniej. Bill Heynes udzielił wtedy 14-letniemu Szkotowi rady, jak zostać projektantem samochodów. Heynes był w tym czasie jednym z szefów Jaguara.

To wspaniała historia, która pokazuje, że Callum jest właściwą osobą na właściwym miejscu. Dzisiaj odpowiada za odrodzenie brytyjskiej marki. Projektuje jedne z najlepiej wyglądających samochodów, które łączą tradycję z nowoczesnością. Kto wie, być może już w wieku 14 lat wierzył, że kiedyś tak się stanie?

Wysłanie listu do Jaguara nie było jednak jedynym, co zrobił, by zostać projektantem. Ukończył Royal College of Art w Londynie, a później pracował w Fordzie, TWR, aż wreszcie w Jaguarze.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy