Stworzył 5 samochodów roku. Teraz wraca do dawnej firmy

Jeden z najbardziej utalentowanych europejskich stylistów, Gilles Vidal, postanowił wrócić do dawnej firmy. Będzie odpowiadał za stylistykę wielu różnych marek.

Gilles VidalGilles Vidal
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Jeśli zastanawialiście się, dlaczego nowe Renault mają w sobie coś z Peugeotów, odpowiedzią jest Gilles Vidal. Francuski designer w 2020 roku odszedł z PSA po 25-latach projektowania Peugeotów i Citroënów. Wybrał konkurencyjne Renault, gdzie od razu przeszedł do działania.

W krótkim czasie wyraźnie odświeżył gamę marki z Boulogne-Billancourt, świetnie łącząc nowoczesność z wpływami historycznych modeli i przyczynił się do sukcesów nowego Scenica oraz Renault 5 - obie te propozycje zostały uhonorowane tytułem Car of the Year.

Teraz, po 5 bardzo owocnych latach, Vidal postanowił wrócić do matecznika. 1 października 2025 roku obejmie stanowisko szefa designu w koncernie Stellantis, gdzie zastąpi Jeana-Pierre'a Ploue.

52-letni Vidal rozpoczął swoją karierę w Citroënie w 1996 roku i spędził tam 14 lat, awansując na stanowisko szefa samochodów koncepcyjnych i zaawansowanego designu. W 2010 roku przeniósł się do Peugeota jako główny projektant i przez 10 lat nadzorował stylizację modeli, w tym 308, 3008 i 208, które zdobyły tytuły Europejskiego Samochodu Roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Użytkowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Renault Master

– Jego dogłębne zrozumienie europejskiej kultury motoryzacyjnej i nowatorskie podejście do projektowania będą miały kluczowe znaczenie w miarę jak będziemy na nowo definiować mobilność i wzmacniać tożsamość naszych europejskich marek – stwierdził Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis, komentując zatrudnienie Vidala.

Francuski stylista stanie przed niełatwym zadaniem wynikającym z ogromnej różnorodności marek wchodzących w skład koncernu. Będzie sprawował pieczę nad projektami z zupełnie innych światów - począwszy od pospolitych Fiatów a skończywszy na ekskluzywnych Maserati. Mówimy jednak o człowieku, który w swojej karierze zaprojektował aż 5 samochodów roku. Powinien więc sobie poradzić.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach