Pierwsze sukcesy marki Genesis i modelu G90 [aktualizacja]

Niebawem Hyundai powinien zaprezentować swój pierwszy produkcyjny model nowo powstałej marki Genesis. Ma być nim limuzyna o nazwie G90. Co ciekawe, samochód już odniósł sukces.

Obraz
Marcin Łobodziński

Mając w redakcji Hyundaia Genesisa stwierdziliśmy zgodnie, że największym mankamentem samochodu są oznaczenia Hyundaia. Gdyby ich nie było, nie pozostałyby skojarzenia z budżetową marką, które nadal są, pomimo faktu, że Hyundai obecnie nią już nie jest. Do tego samego wniosku doszli najwyraźniej włodarze Hyundaia i tak narodził się pomysł o powstaniu odrębnej marki Genesis, o czym wspominaliśmy kilka dni temu.

Plany nowej marki premium są dość ambitne. Ma powstać sześć modeli do 2020 roku, a osobą odpowiedzialną za stylistykę został Luc Donckerwolke, który będzie prowadził oddział Prestige Design Division powstały specjalnie dla marki Genesis. Pierwszym samochodem zostanie flagowa limuzyna G90. Nie dziwi to, że start szykuje się od najwyższego poziomu – auto będzie reprezentantem marki. I będzie też niezwykle ważne, ponieważ to od przyjęcia G90 na rynku będzie zależała przyszłość Genesisa. Hyundai nie ukrywa, że celuje w nim w takich konkurentów jak Audi, BMW, Jaguar czy Mercedes.

Obraz

Na przedstawionym szkicu widzimy samochód będący… liftingiem Hyundaia Genesisa? Można tak przyjąć, choć ów lifting jest dość daleko posunięty. Zgadzają się tak proporcje jak i ogólny zarys przedniego pasa, który został zwyczajnie odświeżony. Króluje oczywiście charakterystyczny dla marek premium duży grill. W linii bocznej w tylnej części nadwozia osobiście odnajduję kształty nawiązujące do Bentleya Mulsanne. Choć oficjalnie samochód zostanie po prostu następcą mało znanego u nas modelu Equus, to jednak my mamy wrażenie, że bliżej mu do Genesisa. Nie zdziwimy się, jeżeli większość techniki została przeniesiona właśnie z tego samochodu. Natomiast sama linia nadwozia wywodzi się z koncepcyjnego Vision G.

Samochód ma być duży i skierowany na indywidualizację, szczególnie w zakresie wykończenia wnętrza i wyposażenia. Miejmy tylko nadzieję, że Genesis zrezygnuje ze świateł LED do jazdy dziennej z pojedynczymi diodami zamiast jednolitych pasków, bo to już chyba dawno wyszło z mody.

Według wstępnych informacji auto ze szkiców prawdopodobnie jest gotowe do produkcji, a sprzedaż ruszy już w grudniu. Pierwszym rynkiem dla flagowej limuzyny Genesisa ma być Korea Południowa. Kiedy trafi na inne rynki? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że w przyszłym roku pojawią się inne modele o niższych oznaczeniach, takich jak G80 i G70.

[aktualizacja 30 listopada]

Marka Genesis przyjęła się znakomicie na rodzimym rynku, a na model G90 spłynęły do firmy w ciągu pierwszych 24 godzin 4342 zamówienia. Sam rzecznik Hyundai Motor powiedział, że to niesamowite biorąc pod uwagę fakt, że samochód jest drogą, luksusową limuzyną.

Hyundai zdradził jakie silniki będą napędzały Genesisa G90. Do wyboru będą trzy jednostki zaczynając od 3,8-litrowego V6 GDI bez doładowania o mocy 334 KM. Mocniejszy będzie zupełnie nowy silnik tego koncernu, podwójnie doładowane V6 o pojemności 3,3 litra i mocy 370 KM. Topowym motorem ma być jednak jeszcze mocniejszy silnik o pojemności 5 litrów w układzie V8, generujący 425 KM. Bardzo podobne parametry do silnika nowego Mustanga GT, nieprawdaż? Do przeniesienia napędu posłuży 8-biegowa skrzynia automatyczna oraz opcjonalny napęd na cztery koła, niezależnie od wyboru wersji silnikowej. Auto w przyszłym roku zadebiutuje na światowych rynkach.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów