Zapomnij, że nowa Toyota Supra będzie tania. Wyciekła rzekoma cena auta w USA

Po targach w Genewie nikt już nie miał wątpliwości — Toyota Supra naprawdę powraca. Japończycy nie zdradzili jednak nic poza wyglądem wersji wyścigowej. Specyfikację auta poznawaliśmy z przecieków, a teraz dołączyła do niej bazowa cena w USA.

GR Supra Racing Concept to zapowiedź wyścigowej wersji Toyoty Supry piątej generacji.GR Supra Racing Concept to zapowiedź wyścigowej wersji Toyoty Supry piątej generacji.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Toyota
Michał Zieliński

Dla wszystkich, którzy liczyli, że Supra będzie przystępnym samochodem sportowym mam złą wiadomość. Na forum o nadchodzącym aucie pojawiła się rzekoma cena bazowej wersji. Jeśli źródła użytkownika mają rację (choć sam przyznaje, że nie może ręczyć za ich wiarygodność), Amerykanie będą musieli zostawić w salonie 63,5 tys. dolarów (ok. 228 tys. zł) za najtańszą Suprę. Jest to o 4 tys. dolarów więcej niż za podstawowego Porsche 718 Caymana i tysiąc dolarów mniej niż za Lexusa RC F.

Trudno na tej podstawie oszacować polską cenę toyoty. O ile w USA Cayman i RC F mają zbliżone ceny, to w Polsce rozrzut jest znacznie większy. Dla przypomnienia, cennik zamkniętego 718 otwiera 239 470 zł, zaś najtańszy RC F to wydatek 397 900 zł. Można natomiast wywnioskować jedno. Supra w żadnym wypadku nie będzie tanim samochodem. Tę rolę w ofercie Toyoty spełnia praktyczniejsze GT86, tymczasem nadchodzący model ma być pokazem możliwości technologicznych japońskiego producenta. Może poza systemem infotainment, który ma być przejęty prosto z BMW.

Według tej plotki również silnik będzie pochodził z Bawarii. Tradycyjnie dla Supry będzie to rzędowa "szóstka". Z pojemności 3 litrów ma generować 335 KM i 500 Nm, co ma przełożyć się na przyspieszenie od setki w 4,5 s. Poza tym w standardzie Supra ma oferować wyświetlacz przezierny, nawigację i zestaw asystentów kierowcy. Więc z jednej strony auto będzie drogie, ale z drugiej stosunek ceny do tego, co będzie oferować, będzie na dość wysokim poziomie.

Wcześniej mówiło się o większej palecie silników obejmujących dwulitrową jednostkę benzynową. Być może ten motor nie będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych, gdzie mimo wszystko królują większe pojemności. Wprowadzenie takiego wariantu do Europy pozwoliłoby obniżyć cenę Supry na polskim rynku, szczególnie ze względu na niższą akcyzę. Niemniej, na ten moment to tylko spekulacje. Toyota nie zdradza nawet, kiedy samochód będzie miał oficjalną premierę.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.