Zanim nadejdzie następca - Audi R8 po faceliftingu na testach

Obecna na rynku pierwsza generacja Audi R8, choć nie jest częstym widokiem na ulicach, nie wzbudza już takiego zachwytu jak na początku produkcji. Dlatego właśnie producent zdecydował się na drobny facelifting. Auto przyłapano z minimalnym kamuflażem.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Obecna na rynku pierwsza generacja Audi R8, choć nie jest częstym widokiem na ulicach, nie wzbudza już takiego zachwytu jak na początku produkcji. Dlatego właśnie producent zdecydował się na drobny facelifting. Auto przyłapano z minimalnym kamuflażem.

Zmiany ograniczają się do świateł i zderzaków, drobne poprawki mają zagościć również we wnętrzu. Choć nie jest to widoczne na zdjęciach, można się spodziewać, że reflektory zmienią swój charakterystyczny kształt tak, aby nieco bardziej przypominały te z konceptu e-Tron. Końcówki wydechu stracą swój eliptyczny kształt, a tylne światła zostaną nieco przemodelowane. Znalezienie różnic ułatwiał fakt, że samochód był testowany w towarzystwie obecnie sprzedawanego R8.

Obraz

Plotkuje się, że auto przy okazji faceliftingu dostanie dodatkowy zastrzyk mocy. Słabsza odmiana V8 będzie rozwijać około 450 KM, a wersja V10 550 KM. Przełoży się to nieznacznie na osiągi, a biorąc pod uwagę, że producenci lubią obiecywać, można się spodziewać spadku zużycia paliwa. Samochód wreszcie otrzyma również dwusprzęgłową skrzynię biegów. Zastąpi ona 6-biegowy R-Tronic.

Audi R8 po zmianach będzie można obejrzeć na targach w Paryżu we wrześniu tego roku. Nie wiadomo jeszcze, czy producent zdecyduje się równocześnie pokazać model e-Tron, czy jednak będzie wolał poczekać do salonu w Genewie. Możliwe również, że firma zaczeka z prezentacją elektrycznego sportowca do premiery kolejnej generacji R8.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/19] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić