Zalecane wietrzenie, przyłbice i nauczanie zdalne. Szkoły jazdy w nowej rzeczywistości

Zdobycie prawa jazdy może nie będzie trudniejsze, ale zdecydowanie bardziej czasochłonne. Przyłbice, wietrzenie pojazdów i zdalne nauczanie będzie codziennością kursantów i egzaminatorów. Oficjalnych zaleceń jednak nie ma.

Na egzamin poczekamy dłużej - auto trzeba będzie m.in przewietrzyćNa egzamin poczekamy dłużej - auto trzeba będzie m.in przewietrzyć
Źródło zdjęć: © Michal Fludra/NurPhoto via Getty Images
Mateusz Lubczański

"Na dzień dzisiejszy nie zostały opracowane odgórne wytyczne dla właścicieli ośrodków szkolenia kierowców i instruktorów nauki jazdy" – czytamy w informacji opolskiego państwowego wojewódzkiego inspektoratu sanitarnego. Szkoły jazdy stoją więc przed dużym problemem, bowiem nikt nie wie, w jaki sposób miałyby w najbliższym czasie funkcjonować.

Prawnego ograniczenia działalności szkół jazdy nie ma. Inspektorat zauważa, że decyzja o świadczeniu usług jest podejmowana indywidualnie przez każdego właściciela ośrodka. Jedyne, co według inspektoratu sanitarnego trzeba mieć na uwadze to reżim sanitarny i obowiązujące obostrzenia.

Oznacza to, że zdaniem instytucji wskazane jest utrzymanie prowadzenia zajęć w formie e-learningowej, a ewentualne pakiety wiedzy powinny trafić do kursanta w formie elektronicznej. Na razie do 24 maja, ale to tylko wytyczne podyktowane narzuconymi przepisami. Można podejrzewać, że kursanci niechętnie będą dążyli do pojawiania się osobiście na zajęciach w wakacje.

O ile jeszcze zasad ruchu drogowego można nauczyć się, nie wstając sprzed komputera, tak zajęcia praktyczne – czy też sam egzamin - wymagają obecności dwóch osób w pojeździe. To rodzi problemy. Kandydaci na kierowców – według zaleceń – powinni podpisywać oświadczenia, w których stwierdzaliby oni, że są zdrowi. Powinni też mieć mierzoną temperaturę.

Z kolei podkarpacki państwowy wojewódzki inspektorat sanitarny sugeruje, by instruktor nosił maseczkę (chirurgiczną lub ochronną typu FFP2 lub FFP3), przyłbicę lub gogle oraz rękawiczki. Ten sam organ stwierdza, że czas trwania egzaminu należy maksymalnie skrócić, by można było zdezynfekować pojazd oraz go przewietrzyć. Pominięto kwestię uruchomionej klimatyzacji.

Obecna sytuacja może sprawić, że Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego będą musiały zrewidować przepisy, które wymagają od nich testowania zaledwie 8 osób dziennie przez jednego egzaminatora. Dezynfekcja i wietrzenie, pomiary i "papierkowa" robota sprawią, że kandydaci na kierowców poczekają z odbiorem upragnionego dokumentu, nawet po rozluźnieniu regulacji.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił