Żadnych SUV-ów i aut elektrycznych. Szef McLarena tłumaczy decyzję

Mike Flewitt z McLarena udzielił niedawno ciekawego wywiadu, w którym podzielił się planami marki na przyszłość. Fani "prawdziwych" samochodów mogą spać spokojnie - Brytyjczycy nie planują iść ścieżką wyznaczoną przez konkurentów.

McLaren zamierza pozostać wierny tradycji.McLaren zamierza pozostać wierny tradycji.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Lamborghini, Aston Martin, a niebawem także Ferrari - legendarne marki, które zbudowały swoją historię na typowo sportowych modelach, nie stronią od SUV-ów. Szybkich i mocnych, ale już w założeniach będących zaprzeczeniem idei samochodu sportowego. Wyniki finansowe pokazują, że z biznesowego punktu widzenia takie modele są strzałem w dziesiątkę. Mimo to są firmy, które nie zamierzają wkraczać do tego segmentu.

Mowa o McLarenie, którego szef, Mike Flewitt, pochwalił się planami na przyszłość. W wywiadzie dla magazynu "Wheels" powiedział: "Ciągle słyszę pytania o to, czy zbudujemy SUV-a lub auto elektryczne. Odpowiedź brzmi: nie, nie zbudujemy. Nasza marka jest silnie zakorzeniona w motorsporcie i supersamochodach. Nie chcemy rozszerzać jej na inne obszary i nadawać wiarygodności produktom, które nie miałyby nic wspólnego z naszą historią."

Tak jasne i konkretne wypowiedzi padające z ust szefów koncernów samochodowych należą do rzadkości. McLaren jednak już wcześniej otwarcie sprzeciwiał się crossoverom. W 2018 rok szef działu technicznego Dan Parry-Williams mówił np., że "sportowe samochody użytkowe nie są ani sportowe, ani użytkowe", szef sprzedaży Joylon Nash twierdził natomiast, że "crossover zagroziłby tożsamości marki".

Inaczej wygląda podejście McLarena do hybryd, które po prostu muszą powstawać, by spełniać obowiązujące przepisy. "Tworzymy hybrydy tylko w celu spełnienia coraz ostrzejszych przepisów dotyczących ochrony środowiska. Po 2022-23 roku będziemy raczej produkować wyłącznie auta z hybrydowym napędem" - mówi Flewitt. Najbliższą z premier McLarena potwierdzających tę tezę jest model Artura, który zadebiutuje w pierwszej połowie 2021 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić