Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Z myślą o rodzinie. Poznajcie zalety przestronnego i zaawansowanego technologicznie ID.4 GTX

Julian Grabowski

Jeden z najsłynniejszych modeli w historii Volkswagena – GTI doczekał się swojego elektrycznego odpowiednika – ID.4 GTX. Wszechstronny, bezpieczny i ekologiczny SUV ma szansę przekonać do siebie nawet największych sceptyków. Jakie ma argumenty? Zobaczcie wideo.

ID.4 GTX ma ciekawe wzornictwo. Samochód wyposażony jest w 20-calowe koła, czarne dodatki i szary dyfuzor, co słusznie nasuwa skojarzenia z autami sportowymi. Do tego dochodzi listwa świetlna pomiędzy przednimi reflektorami, matrycowe reflektory LED, podświetlane klamki oraz programowalne dynamiczne kierunkowskazy.

Wnętrze nowego SUV-a jest bardzo przestronne, a użyte w nim materiały wysokiej jakości. Znajdziemy tu także mnóstwo wygodnych schowków, dwa stosunkowo niewielkie i intuicyjne w obsłudze ekrany. Komfort użytkowania zapewnia także system bezkluczykowego otwierania i zamykania Easy Open/Easy Close, który umożliwia bezdotykowe otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika.

A skoro już tu jesteśmy, to przy złożonych siedzeniach bagażnik ma 543 litry pojemności, a przy rozłożonych – aż 1575 litrów. ID.4 GTX jest więc doskonałą opcją dla rodziny.

Nowy SUV jest też bardzo bezpieczny. Samochód wykona za nas awaryjne hamowanie i sam się zatrzyma, gdy np. zasłabniemy.

Czujniki systemu Travel Assist sprawiają, że auto samo zwalnia przed zakrętami czy w miejscach z ograniczoną prędkością. W komunikacji z samochodem kierowcę wspiera asystent rozpoznający mowę.

ID.4 GTX to także auto ekologiczne. Jego zasięg wynosi do 482 km, a ładowanie do 80 proc. trwa 38 minut (przy dostępie do prądu stałego 125 kW). Stan ładowania sprawdzimy w aplikacji mobilnej.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest również ID.Light. Samochód wita kierowcę i przełoży wskazówki systemów Infotainment i wspomagających na sygnały świetlne. Gdy użyjesz funkcji obsługi głosowej, ID. Light potwierdzi reakcję na Twój głos. A gdy będziesz wysiadał z ID.4 GTX, ID. Light pożegna miłym dla ucha dźwiękiem.

Podczas jazdy ID.4 GTX nie musisz również odrywać również wzroku od drogi. Opcjonalny Head-up-Display z poszerzoną rzeczywistością wyświetla istotne informacje na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia. Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) zobaczysz wskazówki nawigacji na jezdni dokładnie tam, gdzie musisz jechać prosto lub skręcić.

Także sterowanie np. radiem, systemem nawigacji lub telefonem nie wymaga szukania odpowiednich przycisków. Każdy gest można zastąpić używając poleceń głosowych.

Powiedz po prostu „Cześć ID.”!

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut