Z Mercedesa do Dacii - wielkie przetasowania w koncernie Renault
Nowy prezes koncernu Renault, Francois Provost, wprowadza zmiany w zespole zarządzającym, mianując nową prezeskę Dacii, nowego dyrektora ds. technologii i tworząc stanowisko dyrektora ds. rozwoju.
Katrin Adt, od 25 lat związana z marką Mercedes-Benz i Daimlerem, została nową prezeską Dacii, zastępując Denisa Le Vota, który odchodzi z grupy Renault.
Adt ostatnio pełniła funkcję wiceprezeski ds. audytu korporacyjnego w Grupie Mercedes-Benz, którą to funkcję piastowała od 2023 roku. Do konccernu DaimlerChrysler dołączyła w 1999 roku w oddziale w Belgii i Luksemburga, gdzie do 2006 roku zajmowała stanowiska kierownicze. Następnie przeszła do większej grupy Daimler, kierując działem dystrybucji i sprzedaży. W 2014 roku Adt została dyrektorką ds. zasobów ludzkich w Mercedes-Benz, a w 2018 roku objęła stanowisko szefowej działu Smart. W 2019 roku została wiceprezeską ds. sprzedaży detalicznej w Europie.
Na tym jednak nie koniec zmian. Philippe Brunet, obecnie dyrektor ds. inżynierii pojazdów elektrycznych i układów napędowych w spółce zależnej Renault, Ampere, zostaje dyrektorem ds. technologii, zastępując Philippe'a Kriefa, który pozostanie szefem działu samochodów sportowych i wyścigów Alpine.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Renault Trafic - Polacy zrobili świetnego kampera
Brunet rozpoczął karierę w Renault w 1998 roku w zespole Formuły 1, pracując nad silnikiem V10. Następnie był głównym inżynierem pierwszego silnika wysokoprężnego Aliansu Renault-Nissan i pracował nad oprogramowaniem układu napędowego dla Grupy Renault. W 2018 roku został mianowany szefem wszystkich działów inżynierii układów napędowych w aliansie, stanowisko to piastował również w Grupie Renault. W 2023 roku dołączył do nowego, elektrycznego działu Ampere.
Przed nowymi wyzwaniami stanie też Fabrice Cambolive, obecny dyrektor marki Renault, który dodatkowo obejmie stanowisko dyrektora ds. rozwoju, z naciskiem na rynki globalne, takie jak Indie, Ameryka Południowa i Korea Południowa.
Cambolive dołączył do Grupy Renault w 1992 roku i zajmował stanowiska w dziale sprzedaży międzynarodowej w Hiszpanii, Szwajcarii, Francji, Niemczech i Rumunii. W 2011 roku został mianowany wiceprezesem ds. sprzedaży i marketingu w Rosji i Eurazji. W 2015 roku został mianowany dyrektorem generalnym Renault Brazil. W 2017 roku Cambolive awansował na stanowisko dyrektora ds. regionu Afryki/Bliskiego Wschodu/Indii/Pacyfiku. W 2021 roku został dyrektorem ds. sprzedaży i operacji marki Renault, a w maju 2022 roku objął stanowisko dyrektora operacyjnego. W 2023 roku awansował na stanowisko dyrektora generalnego marki Renault.
Tak dużych zmian kadrowych koncern Renault nie widział od lat. Przetasowania zapoczątkowane odejściem Luci de Meo mają nie tylko zabezpieczyć pozycję koncernu na coraz trudniejszym, europejskim rynku, ale i poprawić globalną pozycję Renault, Dacii oraz Alpine.