Z Le Mans na drogi. Glickenhaus zrobił legalne hiperauto
Firma Scuderia Cameron Glickenhaus zaprezentowała drogowy model 007S, oparty na wyścigowym 007 LMH z 24h Le Mans. Premiera odbyła się na Concorso d'Eleganza Villa d'Este, gdzie samochód rywalizował w kategorii "Concept Cars & Prototype".
Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG), znana z sukcesów w FIA World Endurance Championship i legendarnym 24h Le Mans, przedstawiła światu drogowy odpowiednik swojego hiperauta 007 LMH – model 007S. Wydarzenie miało miejsce podczas ekskluzywnego Concorso d'Eleganza Villa d'Este nad jeziorem Como, gdzie spotykają się entuzjaści motoryzacji i producenci prezentujący swoje najnowsze i najbardziej futurystyczne modele.
Wyścigowy 007 LMH, stworzony we współpracy z Podium Advanced Technologies, brał udział w 10 wyścigach WEC w latach 2021-2023, rywalizując z gigantami takimi jak Toyota, Peugeot, Alpine, Ferrari i Porsche. Zespół osiągnął historyczne sukcesy, w tym pole position podczas 6h Spa-Francorchamps oraz miejsca na podium w 12h Sebring i 24h Le Mans.
Drogowy model 007S wyposażony jest w potężny 6,2-litrowy silnik V8 twin-turbo Katech o mocy 1000 KM i momencie obrotowym 1000 Nm. W przeciwieństwie do wersji wyścigowej, ograniczonej przepisami Balance of Performance do 680 KM, 007S oferuje pełnię swoich możliwości. Samochód waży nieco ponad 1500 kg, zachowując jednocześnie monokok z włókna węglowego i wiele komponentów z wersji LMH.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Muzeum Toyota Gazoo Racing Europe. Inne spojrzenie na japońską markę
Kabina została przystosowana do codziennego użytku, oferując trzy miejsca siedzące: centralne dla kierowcy i dwa boczne, lekko cofnięte dla pasażerów. Kierownica zachowuje design znany z wersji wyścigowej, z kluczowymi funkcjami i wskaźnikami. Zastosowano zawieszenie typu push-rod, regulowane stabilizatory i system podnośników dla szybkiej wymiany opon. Charakterystyczne złote felgi nawiązują do wyścigowego rodowodu pojazdu.
Stylistyka 007S czerpie pełnymi garściami z wersji LMH. Znajdziemy tu charakterystyczną płetwę na pokrywie silnika połączoną z tylnym skrzydłem, przedni splitter, centralny wlot powietrza oraz boczne progi pod reflektorami. Nie zabrakło również ikonicznej jasnoniebieskiej barwy z czerwono-biało-niebieskim pasem, znanej z występów zespołu w WEC.
Produkcja Glickenhaus 007S zostanie ograniczona do zaledwie 24 egzemplarzy, a cena każdego wyniesie około 2,5 miliona euro. Podczas Concorso d'Eleganza Villa d'Este model konkurował w prestiżowej kategorii "Concept Cars & Prototype" z takimi maszynami jak Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato, Lotus Theory 1, Pagani Huayra Epitome i Kimera EVO38.