Łatwo sprawdzisz, z której strony jest wlew paliwa. Pokazuje to strzałka

Zaskakująco często spotykam kierowców, którzy podjeżdżają samochodem pod dystrybutor ze złej strony. Niby się da zatankować, ale wymaga to niepotrzebnego kombinowania. Szczególnie że to, po której stronie jest wlew, można sprawdzić bez opuszczania kabiny.

Przeciągania węża można uniknąćPrzeciągania węża można uniknąć
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński

Nie ma chyba kierowcy, który choć raz nie zawahał się, wjeżdżając na stację benzynową. Wlew do paliwa jest z lewej czy z prawej strony? O ile jeździmy tylko swoim samochodem, raczej o tym pamiętamy. Jednak dzisiaj coraz więcej osób wypożycza auta czy korzysta z usług car sharingu, więc o pomyłkę łatwo. Szczególnie że mało kto sprawdza ten szczegół, nim wsiądzie do pojazdu.

Manewrowanie na małym terenie stacji nie jest najwygodniejsze, a przeciągając wąż przez cały samochód, ryzykujemy uszkodzenie lakieru. Jak więc oszczędzić sobie kłopotu? Metody na rozpoznanie, z której strony jest wlew, są dwie. Chyba że liczymy wychylenie się przez okno. Wtedy trzy.

Pierwsza wymaga wiedzy, z jakiego kontynentu pochodzi dany samochód. Przeważnie auta z Europy mają wlew z prawej strony, zaś te z Azji – z lewej. Potwierdza to przykład Volkswagena Golfa Sportsvan z Niemiec (prawa strona) i japońskiej Toyoty Yaris. Jak od każdej zasady i od tej są wyjątki, więc nie ma co się tym zawsze kierować.

Strzałka prawdę powie
Strzałka prawdę powie © Fot. WP.pl

Drugim sposobem jest po prostu spojrzenie na zegary. Zazwyczaj obok ikonki wskaźnika paliwa znajduje się strzałka. Pokazuje ona właśnie, z której strony wlewa się paliwo. Nawet w nowych samochodach, które mają wyświetlacze zamiast tradycyjnych zegarów, metoda strzałki się sprawdza.

Zdaję sobie sprawę, że to być może nie jest specjalnie odkrywcze, ale tak jak wspominałem – wiele kierowców ciągle podjeżdża na stację ze złej strony. Sam często korzystam z tych zasad, żeby ułatwić sobie tankowanie, więc i wam to polecam.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił