Z charakterem - Caractere Panamera Turbo Concept (2010)

Caractere zaprezentowało swój pomysł na modyfikację Porsche Panamery Turbo. Belgijska firma, która na początku swojej działalności zajmowała się tuningiem optycznym, przy Porsche dołożyła też modyfikacje mechaniczne.

Obraz
Olgierd Lachowski

Caractere zaprezentowało swój pomysł na modyfikację Porsche Panamery Turbo. Belgijska firma, która na początku swojej działalności zajmowała się tuningiem optycznym, przy Porsche dołożyła też modyfikacje mechaniczne.

Caractere Panamera Turbo Concept fot.3
Caractere Panamera Turbo Concept fot.3

Współpraca ze specjalistą od układów wydechowych, firmą Akrapovic, pozwoliła tunerowi wyposażyć swoje auto w nowy „wydech”. Układ wylotowy ze stali nierdzewnej zawiera sportowe konwertery katalityczne o dwustu celach każdy oraz tłumiki o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Oprócz tego Caractere postarało się o nowy sterownik silnika.

Te dwie modyfikacje sprawiły, że 8-cylindrowy, widlasty motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami ma teraz o 105 KM więcej mocy i o 140 Nm więcej momentu obrotowego. Znaczy to, że 4,8-litrowa jednostka legitymuje się 605 KM i 840 Nm.

Na wizualizacjach widać, że Panamera z Belgii zostanie wyposażona w pakiet stylistyczny, w którego skład będą wchodzić m.in.: przedni zderzakospojler, listwy boczne, tylny zderzak z dyfuzorem i tylny spojler. Na tle zestawów proponowanych przez niektóre firmy tuningowe, np. TechArt czy Mansory, spojlery przygotowane przez Caractere wyglądają bardzo lekko.

Wydaje się, że „bolączką” Panamery jest nie tyle garb z tyłu, co kształt tylnego zderzaka, który powoduje, że Porsche wydaje się ciężkie. Niestety Caractere również nie poradziło sobie z tym problemem.

Kończąc temat zmian zewnętrznych, trzeba wspomnieć o 22-calowych kołach z felgami o szerokości 9,5” z przodu i 11,0” z tyłu. Opony dostarczy firma Yokohama i będą one miały wymiary 265/30 R 22 (przód) i 295/25 R 22 (tył).

W kabinie tuner proponuje zmianę fabrycznych detali na wstawki z włókien węglowych.

Caractere Panamera Turbo Concept fot.5
Caractere Panamera Turbo Concept fot.5

Auto jest jeszcze w fazie budowy i jego oficjalnej prezentacji należy spodziewać się w Essen. Tam również zostaną podane ceny tuningu i osiągi Panamery.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 605 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 125,88 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 22\
  • Koła tylne: 11,0 x 22\
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1970 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,26 kg/KM (seryjny – 3,94 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny