Z Antypodów – RENM 911 Turbo RM580 (2010)

O firmach tuningowych z Australii słyszy się rzadko. Do tej pory w zasadzie tylko Walkinshaw Performance jako tako reklamowało się w Internecie. Teraz trochę się to zmieni, bo do firmy Toma Walkinshawa dołącza tuner o nazwie RENM.

Obraz
Olgierd Lachowski

O firmach tuningowych z Australii słyszy się rzadko. Do tej pory w zasadzie tylko Walkinshaw Performance jako tako reklamowało się w Internecie. Teraz trochę się to zmieni, bo do firmy Toma Walkinshawa dołącza tuner o nazwie RENM.


RENM ma swoją siedzibę w Melbourne i działa już od dłuższego czasu. Jak do tej pory jednak firma nie reklamowała się zbyt intensywnie i mało kto w Polsce o niej słyszał. Być może teraz to się nieco zmieni.

Jedną z najnowszych propozycji tunera jest Porsche 911 Turbo. Napędzane podwójnie doładowanym silnikiem 3,8 l 911 Turbo wyjeżdżając z fabryki dysponuje mocą 500 KM przy 6000 obr./min. i momentem obrotowym 650 Nm.

Przy pomocy nowego programu w ECU (Engine Control Unit – centralna jednostka sterująca) oraz sportowego układu wylotowego z regulacją wydobywającego się z niego dźwięku, tuner uzyskał kolejne 80 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do aż 800 Nm. W wyniku tych zmian poprawiły się własności drogowe auta. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz 3,10 s zamiast 3,70 s, a prędkość maksymalna to 325 km/h (fabryczne 911 Turbo – 312 km/h).

Obraz

Oprócz tuningu silnika RENM proponuje instalację jednego z kilku kompletów komponentów do zawieszenia (także do aut z PASM – Porsche Active Suspension Managment) oraz montaż elementów z włókna węglowego we wnętrzu.

Poza tuningiem RENM zajmuje się importem do Australii produktów różnych firm wytwarzających osprzęt do samochodów. Wśród nich znaleźć można zawieszenia, układy wydechowe, pakiety spojlerów, układy hamulcowe, sprężarki mechaniczne, felgi i opony.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
  • Moc maksymalna: 580 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 152,75 KM/l (standardowy - 131,68 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,73 kg/KM (standardowy - 3,17 kg/KM)
  • Długość: 4450 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1300 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przypieszenie 0-100 km/h: 3,1o s
  • Prędkość maksymalna: 325 km/h

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut