Yeti tylko na asfalt – BT Yeti 1.8 TSI 4WD Sport (2012)

Według legendy Yeti mieszka gdzieś głęboko w górach. Škoda wprowadzając Yeti do oferty chciała podkreślić możliwości terenowe swojego auta charakterystyczną nazwą, ale Yeti po tuningu BT Design nadaje się tylko na utwardzone drogi.

Obraz
Olgierd Lachowski

Oczywiście seryjna Škoda Yeti nie była nigdy samochodem terenowym, bo i takim nie miała przecież być, ale konstruktorzy podkreślali, że wóz powinien poradzić sobie z jakimś niezbyt wymagającym leśnym szlakiem.

Obraz

Jeśli jednak posiadacz tego niewielkiego auta zdecyduje się na wykupienie pełnego pakietu tuningowego w czeskiej firmie BT Design, to skończy się jego leśne eldorado. A wszystko dlatego, że tuner wymienia amortyzatory i sprężyny na krótsze aż o 42 mm. Na szczęście ta modyfikacja nie jest obowiązkowa. A co jeszcze oferuje firma?

Przy ulepszeniach pomijane jest nadwozie, to znaczy BT nie przygotowało żadnych spojlerów do Yeti, jednak detale takie jak dolna część przedniego i tylnego zderzaka, częściowo progi, listwy ochronne na drzwiach, oprawy lusterek i dach (nie zawsze) malowane są na inny kolor niż reszta karoserii. Daje to ciekawy efekt.

Obraz

Również felgi, które mają 19” średnicy kolorystycznie nawiązują do zmienionych elementów. W głębi za przednimi kołami kryją się zmienione 360-milimetrowe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Obraz

W kabinie wozu po tuningu kierowca i pasażer są otoczeni tapicerką z dwukolorowej skóry. Po prawej stronie deski rozdzielczej znajduje się też plakietka z numerem kolejnym limitowanej serii Yeti.

Fabryczna Škoda Yeti może być wyposażona, jak to ma miejsce w tym przypadku, w 1,8-litrowy benzynowy silnik z turbosprężarką. Ma on moc 162 KM przy 4500-6200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, który rozciąga się od 1500 obr./min do aż 4500 obr./min.

Obraz

Zmieniając centralną jednostkę sterującą i układ wydechowy tunerowi udało się podciągnąć moc maksymalną do 208 KM przy 5800 obr./min, a moment obrotowy do 290 Nm przy 3100 obr./min. Niestety nie wiadomo dokładnie jak się to przekłada na dynamikę czeskiego samochodu.

Cena tuningu nie jest znana.

Dane techniczne

  • Typ: R4, Volkswagen
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1798 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 208 KM przy 5800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,68 KM/l (seryjny – 90,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 290 Nm przy 3100 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 272 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1520 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,31 kg/KM (seryjny – 9,38 kg/KM
  • Długość: 4223 mm
  • Szerokość: 1793 mm
  • Wysokość: 1649 mm (- 42 mm)
  • Rozstaw osi: 2578 mmblock position=\inside6064/block

Źródło: BT

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach