Wyścig Złombol 2011 startuje - Autokult patronuje

Złombol to charytatywna inicjatywa fanów dawnej motoryzacji, w której liczy się dobra zabawa i pomoc potrzebującym. Opowiadając o nim z przymrużeniem oka można nazwać go wyścigiem wytrzymałościowym komunistycznych konstrukcji.

Żuk Andoria DieselŻuk Andoria Diesel
Rafał Warecki

Złombol to charytatywna inicjatywa fanów dawnej motoryzacji, w której liczy się dobra zabawa i pomoc potrzebującym. Opowiadając o nim z przymrużeniem oka można nazwać go wyścigiem wytrzymałościowym komunistycznych konstrukcji.

Złombol to samodzielna wyprawa finansowana z prywatnych środków i zorganizowana bez wsparcia organizatorów, podczas której uczestnicy mogą liczyć na siebie samych i ewentualną pomoc pozostałych zespołów biorących udział w wyścigu. Właśnie dzisiaj, 23 lipca 2011 roku z Katowic startuje piąta edycja tej wyjątkowej przygody. W poprzednich latach celem były odległe miejsca położone w Monako, okolicy koła podbiegunowego czy na terenie Azji. W tym roku celem jest Szkocja i jezioro Loch Ness.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Co w tym charytatywnego? Każdy ze 135 samochodów biorących udział w tegorocznym wyścigu może użyć swojego nadwozia jako powierzchni reklamowej, a koszt uzyskany z jej sprzedaży jest w 100% przekazywany na pomoc domom dziecka.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Także my wspieramy jedną z drużyn nazwaną „Modern Żuking”. Jak łatwo się domyśleć samochodem, którym poruszają się uczestnicy wyprawy jest FSC Żuk z 1995 roku. Samochód napędzany jest silnikiem wysokoprężnym 4C90 Andoria o pojemności 2,4 litra. Auto było pojazdem dostawczym i zostało odpowiednio dostosowane i wyremontowane zarówno od strony technicznej jak i wizualnej by móc podołać trudom przeprawy na łącznym dystansie prawie 5000 kilometrów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S