Wypadki Peugeotów 908 [technika wyścigowa odc. 29]

Pod koniec marca FIA poinformowała, że zbada przyczyny wypadku nowego Peugeota 908 z lutego tego roku. To nie pierwszy taki wypadek bolidów francuskiej firmy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Olgierd Lachowski
Peugeot 908 HDi FAP fot.2
Peugeot 908 HDi FAP fot.2

„W lutym podczas testów nowego Peugeota 908 Nicolas Minassian stracił panowanie nad bolidem, po czym auto uległo poważnemu wypadkowi, odrywając się od jezdni” – mniej więcej tak właśnie brzmi oficjalna informacja podana przez Peugeota. Nieoficjalnie mówi się jednak o innych powodach wypadków wozów z Francji.

Nie jest znana dokładna przyczyna wypadku, ale najmniej prawdopodobne jest, że miałby nią być błąd kierowcy. Eksperci FIA szukają przede wszystkim kłopotów w zawieszeniu i aerodynamice aut.

To nie pierwszy wypadek 908. W 2008 roku Marc Gené skasował swojego 908. Auto oderwało się od toru przy prędkości ok. 309 km/h i rozbiło. Hiszpan przyznał, że to było najpoważniejsze zdarzenie drogowe na torze, jakie miał. Przyczyną było uszkodzenie zawieszenia, jednak bolid nie powinien oderwać się od ziemi w taki sposób.

Większość z Was albo pamięta, albo przynajmniej słyszała o wypadku Mercedesa-Benza CLR podczas 24H Le Mans w 1999. Po tamtym zajściu FIA zmieniła wymogi (chodzi o kształty) dotyczące podłogi bolidów, a ostatnio dodała „rekinią płetwę”, która miała znacznie zmniejszyć ryzyko wypadku. Jak widać, nie do końca się to udaje, przynajmniej jeśli chodzi o Peugeota 908.

Le Mans 99' Mercedes CLR-GT1 Crash Live

Nissan R91CP Rollover

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: autosport

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa