Wypadek ponad 1500-konnego Lambo [wideo]

Wyścigi na prostych (1/2, 1/4 czy 1 mili) wydają się bardzo łatwym i bezpiecznym sportem. Kierowca musi popisać się błyskawicznym startem i szybkimi zmianami biegów. Gorzej jest, kiedy wieje silny wiatr. Wtedy jazda na wprost przy prędkości ponad 370 km/h nie jest już taka łatwa.

Lamborghini Gallardo Texas MileLamborghini Gallardo Texas Mile
Bartosz Pokrzywiński

W wyścigach na prostych większość zależy od samochodu - czy został dobrze przygotowany, czy ma wystarczający zapas mocy, czy opony są w dobrym stanie. Głównym bohaterem filmu poniżej jest Lamborghini Gallardo przygotowane przez firmę Underground Racing. Z pomiarów wynika, że auto dysponuje mocą w przedziale od 1500 do nawet 1900 koni mechanicznych. Prawie 2 razy tyle, co Bugatti Veyron.

Akcja dzieje się na słynnej prostej Texas Mile. W miniony weekend obywała się tam próba bicia rekordu prędkości osiągniętej na dystansie 1 mili. Za kierownicą piekielnie mocnego Lambo zasiadł Richard Holt. Udało mu się rozpędzić auto do prędkości przeszło 375 kilometrów na godzinę.

Jednak wiatr był zbyt silny i po wypuszczeniu spadochronu, który służy Gallardo jako hamulec aerodynamiczny, Richard stracił panowanie nad pojazdem. Lambo wyleciało z toru przy prędkości około 160 km/h.

Underground Racing Twin Turbo Gallardo Crashes At 200+MPH Texas Mile

Dopiero po rozcięciu karoserii Richardowi udało się wydostać ze zmiażdżonego pojazdu. Klatka bezpieczeństwa robi swoje - kierowca wzięty został na obserwację do szpitala, w którym stwierdzono, że nie doznał większych obrażeń.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa