WTCC 2012 Hungaroring - Chevrolet umacnia się na pozycji lidera [relacja autokult.pl]

Mimo wysokiej rangi wyścigi serii World Touring Car Championship nie są zbyt popularne na polskiej scenie sportów motorowych. Niewiele osób zdaje sobie również sprawę, że w ogólnoświatowych mistrzostwach samochodów turystycznych w ostatnich latach dominuje zespół Chevroleta, który wystawia do wyścigów odpowiednio przygotowany model Cruze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Olgierd Lachowski

Mimo wysokiej rangi wyścigi serii World Touring Car Championship nie są zbyt popularne na polskiej scenie sportów motorowych. Niewiele osób zdaje sobie również sprawę, że w ogólnoświatowych mistrzostwach samochodów turystycznych w ostatnich latach dominuje zespół Chevroleta, który wystawia do wyścigów odpowiednio przygotowany model Cruze.

Zachęceni możliwością przyjrzeniu się z bliska tej dziedzinie sportu i najlepszemu zespołowi, postanowiliśmy wybrać się na piątą rundę WTCC, czyli Race of Hungary na torze Hungaroring pod Budapesztem. Po spełnieniu formalności ze strony FIA dzięki Chevrolet Polska udało nam się dotrzeć tam "mistrzowskim modelem" w wersji cywilnej - Cruze w wariancie hatchback z silnikiem wysokoprężnym, którego test przeczytacie niebawem na naszych łamach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Jako jedyni dziennikarze z Polski akredytowani na tę imprezę przez FIA odwiedziliśmy między innymi firmowy namiot zespołu Chevrolet czy aleje serwisowe. Dzięki temu mamy dla Was ekskluzywne zdjęcia z tej imprezy, które można obejrzeć w galerii pod krótką relacją z wyścigu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Kwalifikacje

Sam przebieg kwalifikacji nie był jednak nudny. Co prawda już na początku najlepszy czas wykręcił Robert Huff, ale za jego plecami znajdował się Tiago Monteiro i faworyt publiczności na Hungaroringu – Norbert Michelisz. Czas Huffa po 10 minutach poprawił Alain Menu, a po kolejnych kilku Brytyjczyka i Szwajcara wyprzedzili Yvan Muller i… Gabriele Tarquini w Seacie.

WTCC Hungaroring 2012 q-2
WTCC Hungaroring 2012 q-2

W drugiej części eliminacji o pierwsze pole walczyli ze sobą tylko zawodnicy Chevroleta, a za nimi starał się utrzymać Tarquini. Z dalszych pozycji atakował Mehdi Bennani, który ku zaskoczeniu wielu osób uplasował się na piątym polu startowym – tuż za Włochem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Bardzo słabo za to wypadł Tom Coronel, który narzekał na ustawienia swojego bolidu. W kwalifikacjach zajął dopiero dziewiętnaste miejsce. Holender do wyścigu startował jednak z ostatniego rzędu, bo sędziowie dopatrzyli się, że w niedozwolonym czasie do auta Coronela podłączony był komputer.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Wyścig 1

Start do pierwszego wyścigu przebiegał pod dyktando Chevroletów. Co prawda Tarquini próbował dobrać się do skóry Huffowi, co zakończyło jazdę Włocha po kolizji, a Bennani do wozu Menu – ten drugi przesunął się na chwilę na trzecią pozycję, ale kierowcy amerykańskiej firmy kontrolowali przebieg rywalizacji. Szybko utworzyła się kolejka w składzie: Muller, Huff, Menu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Ciekawiej było w dalszej części peletonu. Tam dobrze jechał startujący z szóstej pozycji Michelisz, który po zgaśnięciu czerwonych świateł nieco zaspał. Już po trzech okrążeniach odzyskał swoją startową pozycję. Nie udało mu się jej jednak dowieźć do mety, bo z końca stawki szaleńczo atakował Tom Coronel, który w ciągu zaledwie 12 okrążeń przebił się na szóste miejsce (kosztem Michelisza).

WTCC Hungaroring 2012 1-3
WTCC Hungaroring 2012 1-3

Na mecie przed Coronelem znalazł się Monteiro, a jeszcze wyżej mający dobry dzień Bennani. Podium obsadzili kierowcy niebieskich wozów w kolejności (od trzeciego): Menu, Huff, Muller.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Wyścig 2

Co prawda do drugiego wyścigu z pierwszego pola ruszał Franz Engstler, ale jeszcze przed pierwszym zakrętem stracił prowadzenie na rzecz Bennaniego i Michelisza. Ten drugi nie oddał pierwszej lokaty aż do mety. Engstler oddał szybko jeszcze jedno miejsce – na rzecz Pepe Orioli. Z kolei Oriola, który niedługo potem poradził sobie z Bennanim, nie był w stanie dogonić Węgra.

WTCC Hungaroring 2012 2-4
WTCC Hungaroring 2012 2-4

Z dalszej części stawki przebijał się Menu. Szwajcar wyprzedził najpierw Tarquiniego, a następnie Monteiro i znacznie zbliżył się do Bennaniego. Z kolei Marokańczyk próbował wyprzedzić drugiego Oriolę, ale popełnił błąd, który wykorzystał Menu. Ten ostatni uporał się też z Oriolą.

Mimo szybkiej jazdy Menu zabrakło dystansu, by wyprzedzić Michelisza. Tym samym Węgier odniósł swoje drugie zwycięstwo w WTCC. Startujący z dalszych pozycji Huff pokonał Tarquiniego i uplasował się na szóstym miejscu. Trzeci kierowca Chevroleta – Yvan Muller – pod koniec zawodów popełnił błąd i stracił dwie pozycje na rzecz Engstlera i Stefano D'Aste, i zakończył wyścig aż na dziesiątym miejscu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
WTCC Hungaroring 2012 2-2
WTCC Hungaroring 2012 2-2

Podsumowanie

W tej chwili w klasyfikacji kierowców prowadzi Muller ze 180 punktami na koncie, drugi jest Menu (157 pkt.), trzeci Huff (150 pkt.), a najlepszymi zawodnikami spoza teamu Chevroleta są Tarquini i Coronel, którzy uciułali po 97 oczek. Wśród producentów przoduje oczywiście Chevrolet z 415 punktami, przed BMW, które ma 278 punktów, i Seatem, który zgromadził ich 262.

WTCC Hungaroring 2012 2-5
WTCC Hungaroring 2012 2-5

Cała impreza była niezwykłym widowiskiem pełnym zapachu opon, paliwa i dźwięku wyjących silników 1,6 l z turbodoładowaniem. Przeniesienie oczu z telebimu na tor i oglądanie wyścigu na żywo to zupełnie inna skala emocji, tym bardziej że kilka chwil później, po konferencji prasowej, spotykasz kierowców w zespołowym namiocie i możesz osobiście pogratulować im udanego wyścigu. Następna eliminacja odbędzie się w Austrii 19 i 20 maja. Czy Chevrolet odpuści czy zwiększy przewagę nad resztą stawki? Dowiecie się tego z kolejnych relacji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • WTCC Hungaroring 2012 q-2
  • WTCC Hungaroring 2012 q-1
  • WTCC Hungaroring 2012 2-5
  • WTCC Hungaroring 2012 2-4
  • WTCC Hungaroring 2012 2-3
  • WTCC Hungaroring 2012 2-2
  • WTCC Hungaroring 2012 2-1
  • WTCC Hungaroring 2012 1-5
  • WTCC Hungaroring 2012 1-4
  • WTCC Hungaroring 2012 1-3
  • WTCC Hungaroring 2012 1-2
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/89] Źródło zdjęć: |

Źródło: Foto: FIA WTCC

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny