Wszystkie Nissany na Europę Środkowo-Wschodnią przypłyną do portu w Gdańsku

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, firma Adampol i Nissan podpisały trzyletni kontrakt na transport samochodów na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Auta będą trafiały nie tylko do Polski, ale także na Ukrainę, do Czech, Słowacji oraz Węgier.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Nissan
Marcin Łobodziński

Port w Gdańsku ma duże doświadczenie w obsłudze branży motoryzacyjnej. Rozładowywane były już tutaj samochody takich koncernów jak Audi, Chevrolet, Mitsubishi, Toyota czy Volkswagen. Teraz ma stać się potężnym międzynarodowym centrum logistycznym, które pozostanie punktem pośrednim w transporcie aut na kontynent drogą morską. Stąd transport będzie kontynuowany drogą lądową lub na odwrót, jak w przypadku Hyundaia.

Już na początku stycznia tego roku Hyundai podpisał trzyletnią umowę z portem na przeładunek samochodów, które z czeskich Nosovic będą trafiały do Tilbury w Wielkiej Brytanii. Specjalnie dla tego przedsięwzięcia uruchomiono usługę na trasę Gdańsk-Tilbury.

Dla Nissana trzyletni kontrakt jest efektem trwających tyle samo czasu negocjacji. Ostatecznie podpisano umowę na dystrybucję aut tej marki na rynek Europy Środkowo-Wschodniej. Do tej pory na rynek czeski, słowacki i węgierski auta transportowano drogą lądową. Część z nich przypływała do Gdańska, a teraz będzie to dotyczyło całego wolumenu.

Raz w tygodniu będą docierać tu statki z Japonii, Wielkiej Brytanii oraz z Hiszpanii, gdzie swoją lokalizację mają fabryki Nissana. Nad logistyczną stroną przedsięwzięcia będzie czuwała firma Adampol, jeden z czołowych operatorów logistycznych branży motoryzacyjnej. Tymczasem Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. już podjął decyzję o powiększeniu placów składowych, na które trafi około 6 tys. samochodów jednorazowo. Łącznie w skali roku do portu będzie przypływało około 100 tys. pojazdów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił