WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Wstrzymają działalność do końca roku. Niemcy podjęli radykalną decyzję w sprawie fabryki

Kryzys półprzewodnikowy zmusza producentów do podjęcia coraz bardziej radykalnych kroków. Fabryki codziennie ponoszą duże koszty, nie produkując i nie przynosząc zysków. Opel zdecydował się więc na zamknięcie jednego ze swoich zakładów do końca roku.

Fabryka w Eisenach pozostanie zamknięta co najmniej do końca rokuFabryka w Eisenach pozostanie zamknięta co najmniej do końca roku
Źródło zdjęć: © fot. wikimedia
Aleksander Ruciński

Utrzymanie zakładów produkcyjnych pochłania ogromne pieniądze, więc w sytuacji, gdy fabryka nie osiąga planowanych wolumenów produkcyjnych, koszty zaczynają przewyższać zyski. To oczywiście duże uproszczenie, lecz dobrze obrazuje problem, z jakim obecnie zmaga się branża produkcyjna. Wszystko z powodu braku półprzewodników będących składową bardziej złożonych produktów. Bez małych mikroczipów, wartych nierzadko kilka dolarów, auta kosztujące setki tysięcy nie mogą opuścić taśm fabryki.

Kryzys nie oszczędza nikogo, a prognozy na przyszłość nadal pozostają niepewne. Producenci zaczynają więc podejmować coraz to bardziej radykalne decyzje. Przykładem może być Opel i niemiecka fabryka w Eisenach. W czwartek, 30 września 2021 roku, marka wydała oficjalne oświadczenie dotyczące planów na najbliższe miesiące.

Wynika z niego, że fabryka całkowicie wstrzymuje działalność i pozostanie zamknięta co najmniej do końca roku. Jeśli sytuacja się poprawi, zakład wznowi działalność na początku 2022 roku, choć przedstawiciele Opla na razie nie sprecyzowali konkretnej daty.

W Eisenach produkowane są auta spalinowe i hybrydy, które z powodu braku półprzewodników na razie nie wyjadą na drogi. 1300 osób zatrudnionych w fabryce zostanie wysłanych na tymczasową przerwę, a część produkcji przejmą francuskie zakłady Stellantisa.

Francusko-włosko-amerykański koncern, do którego należy Opel, wstrzymał produkcję już w kilku swoich fabrykach. Nie tylko w Europie, ale i Kanadzie. Już dziś wiadomo, że z powodu kryzysu, firma wyprodukuje o co najmniej 1,4 mln mniej aut, niż planowała.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia