WAŻNE
TERAZ

Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania

Wściekły Szef – Hennessey Mustang Boss 302 HPE700 (2011)

Szefa można wnerwić na wiele sposobów. Temu wyprodukowanemu przez Forda Szefowi nastąpili na odcisk ludzie Hennesseya, instalując pod jego maską sprężarkę mechaniczną. Teraz Szef jest strasznie wściekły – wściekły jak 700 KM!

Obraz
Olgierd Lachowski

Szefa można wnerwić na wiele sposobów. Temu wyprodukowanemu przez Forda Szefowi nastąpili na odcisk ludzie Hennesseya, instalując pod jego maską sprężarkę mechaniczną. Teraz Szef jest strasznie wściekły – wściekły jak 700 KM!

Boss, model rocznikowy 2012, ma pod maską silnik V8 o nazwie Coyote, który ma objętość skokową 5,0 l. Jak na amerykańskie standardy motor jest bardzo nowoczesny, bo ma 4 zawory na cylinder, a wałki rozrządu znajdują się w głowicach. W wersji Boss jednostka napędowa Mustanga ma moc 446 KM i maksymalny moment obrotowy 515 Nm.

Obraz

W jednym ze starszych wpisów dotyczących Mustanga GT zastanawiałem się, co będzie, gdy do silnika zostanie dołączone potężne doładowanie. No i już wiemy. W HPE700 Hennessey zastosował sprężarkę mechaniczną typu Roots TVS model R2300 przygotowaną przez firmę Eaton. Żeby zwiększyć dodatkowo ilość powietrza wpadającego do cylindrów, tuner zainstalował międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego typu ciecz-gaz.

Oczywiście po drodze dokonano też innych przeróbek. Pojawiły się na przykład wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, do których benzynę dostarcza większa pompa. Nie obyło się bez wymiany powietrznych przewodów dolotowych i filtrów powietrza na większe. Nowy jest również sportowy układ wydechowy.

Obraz

Wszystko okraszono nową elektroniką i tak oto mechanicy uzyskali 710 KM mocy maksymalnej przy 7000 obr./min. Jeśli ktoś zadaje sobie pytanie, jak długo to wszystko podziała, to Hennessey odpowiada na nie, dając gwarancję na swoje przeróbki na 3 lata lub 36 000 mil.

Ze zmian niezwiązanych z jednostką napędową mamy tylko nowe dywaniki z logo tunera w kabinie oraz kompozytowe nakładki na progi i listwę pod przednim zderzakiem wykonane z włókna węglowego.

Obraz

Ciekawe, czy ktoś bardziej „rozwścieczy” Szefa niż Hennessey Performance?

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton R2300
  • Moc maksymalna: 710 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 143,41 KM/l (seryjny – 90,08 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1647 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,32 kg/KM (seryjny – 3,69 kg/KM)
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Wysokość: 1400 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mm

Osiągi:

  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 10,90 sblock position=\inside6768/block

Źródło: Hennessey

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery