WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Wreszcie gotowe – MTM R8 V10 Biturbo (2011)

Ten samochód jeździ już od dłuższego czasu. Ba, został już nawet przetestowany na Nardò, na którym nie wszystko poszło tak, jak chciała firma. Teraz wypolerowane i dopieszczone auto można obejrzeć w Genewie.

Obraz
Olgierd Lachowski
MTM R8 V10 Biturbo fot.3
MTM R8 V10 Biturbo fot.3

Pierwsze wzmianki o jakimś mocnym Audi R8 na Autokulcie pojawiły się już we wrześniu zeszłego roku. Początkowo wieść gminna niosła, że może to być jakieś fabryczne superauto, ale koniec końców okazało się, że to MTM pracuje nad czymś ekstra.

To R8 V10 różni się od seryjnego R8 V10 przede wszystkim silnikiem. MTM nie chciało dokładać turbodoładowania do fabrycznej jednostki z R8 V10 i postanowiło przełożyć motor z Audi RS6, który od razu ma turbodoładowanie.

W RS6 silnik ma moc 580 KM przy 6250-6700 obr./min i moment obrotowy 650 Nm. Ale MTM chciało wycisnąć znacznie więcej z nowego serca w ich R8. W tym celu między innymi zwiększono ciśnienie doładowania i przebudowano układ wydechowy. Po zmianach samochód ma moc 777 KM przy 6900 obr./min i maksymalny moment obrotowy 888 Nm przy 2750 obr./min. Napęd jest przekazywany przez 6-biegową manualną skrzynię biegów na wszystkie koła. Autu się trochę „przytyło”  (o 137 kg) - teraz waży 1832 kg.

MTM R8 V10 Biturbo fot.5
MTM R8 V10 Biturbo fot.5

W porównaniu z prototypem sporo zmian zaszło w wyglądzie. Przede wszystkim nadwozie zostało pokryte warstwą chromu, a następnie wypolerowane. Pojawiły się także listwa pod przednim spojlerem i tylne skrzydło. Są także nowe koła z 20-calowymi zamiast 19-calowych felg.

Gdy mierzono osiągi prototypu, bolid rozpędził się do 348 km/h. Pan Mayer (właściciel MTM) miał jednak nadzieję na więcej. Teraz dane techniczne zostały uzupełnione o czasy przyspieszeń, a prędkość maksymalna jest oceniana na 350 km/h. Przyspieszenia kształtują się one następująco: sprint do setki trwa 3 s, przyspieszenie do 200 km/h to kwestia 9,37 s, a okrągłe 300 km/h pokaże się na liczniku po 19,42 s.

Tak przyspieszający samochód musi mieć odpowiednie hamulce. MTM zadbało i o to. Teraz wóz jest zatrzymywany układem, w którym przednie i tylne zaciski mają po 8 tłoczków. Szybką jazdę po torze ma umożliwić regulowane sportowe zawieszenie.

MTM R8 V10 Biturbo fot.6
MTM R8 V10 Biturbo fot.6

Na razie zbudowano tylko jeden widoczny na zdjęciach egzemplarz - jego wartość jest wyceniana na około 400 tysięcy euro. Bolid stoi w halach wystawowych salonu genewskiego.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4991 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 777 KM przy 6900 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 155,68 KM/l (seryjny w RS6 – 116,21 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 888 Nm przy 2750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1832 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,36 kg/KM
  • Długość: 4431 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,00 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,37 s
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 19,42 s
  • Prędkość maksymalna: 350 km/hblock position=\inside8198/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej