WORD z maratonem kursów ostatniej szansy na zredukowanie punktów karnych

W Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Białymstoku odbywa się maraton kursów redukujących punkty karne. Zainteresowanie w związku z nadchodzącą zmianą przepisów jest ogromne.

Kierowcy szturmują szkolenia ostatniej szansyKierowcy szturmują szkolenia ostatniej szansy
Źródło zdjęć: © licencja/GettyImages

Kursy ostatniej szansy odbywają się w Białymstoku 15 i 16 września 2022 r. Dyrektor białostockiego WORD-u Przemysław Sarosiek powiedział Polskiej Agencji Prasowej, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni zainteresowanie szkoleniem wzrosło aż trzykrotnie.

Szczyt popularności

Dyrektor dodał, że do tej pory kurs odbywał się raz dziennie, natomiast od środy (14 września) już kilka – dotyczy to zarówno kursów online, jak i stacjonarnych. PAP donosi, że na czwartek zaplanowane były już cztery szkolenia, a na piątek pięć i potrwają do godzin wieczornych.

Dane udostępnione przez białostocki WORD pokazują, że w czwartek przed południem zapisanych na szkolenie było już ponad 300 osób.

Przyjezdni z Warszawy i Lublina

Sarosiek w rozmowie z PAP dodał też, że zgłoszenia na ostatnie dwa dni szkoleń WORD otrzymał nie tylko z Białegostoku i okolic, ale i też z bardziej odległych miejscowości m.in. z Warszawy czy Lublina.

Organizator szkolenia objaśnia, że kursy redukujące punkty karne to jednorazowe spotkanie z policjantem i psychologiem – ci zaś informują o zagrożeniach i ryzyku dla osób uczestniczących w ruchu drogowym. W przypadku Białegostoku szkolenia odbywają się w formie konwersatorium.

Efekt szkolenia

WORD przypomina też skutek, jaki dla kierowcy ma uczestnictwo w szkoleniu "Zmniejsza ono punktowy dorobek kierowcy o najstarszych sześć punktów". Co istotne, aby móc przystąpić do kursu, należy mieć prawo jazdy dłużej niż rok, a liczba "zebranych" punktów musi być mniejsza niż 24.

Białostocki WORD przypomina, że w związku ze zmianą przepisów - już od 17 września 2022 r. zostaną zlikwidowane szkolenia organizowane przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik