Wojna amerykańsko-niemiecka, czyli Cadillac potrzebuje diesli

General Motors stara się uczynić wszystkie marki pod swoimi skrzydłami bardziej konkurencyjnymi. By walczyć z europejskimi gigantami segmentu aut wyższej klasy, musi zapewnić swojemu przedstawicielowi w tej lidze – Cadillacowi, odpowiedni oręż, czyli jednostki wysokoprężne.

Cadillac XTS 2013Cadillac XTS 2013
Mariusz Zmysłowski

Cadillac jest flagową marką luksusową należącą do General Motors. Amerykanie ambitnie próbują konkurować z Europejczykami nie tylko na własnym rynku, ale również na Starym Kontynencie. Do tej pory GM nie udało się trafić w gusta mieszkańców Europy na tyle dobrze, aby na ulicach królował jakiś model marki Cadillac. Co więcej, również w Stanach Zjednoczonych rodzimy producent z każdym rokiem bardziej odczuwa oddech konkurencji na karku. Tam jednak broni się zamiłowaniem lokalnej klienteli do amerykańskiej marki.

Obraz

Jak przyznał Don Butler, szef Cadillaca do spraw marketingu, General Motors musi przygotować silniki diesla dla swoich flagowych modeli. W tym momencie właśnie ich najbardziej brakuje marce, by stała się maksymalnie konkurencyjna dla takich firm, jak Audi, BMW czy Mercedes. Jednocześnie Butler zaznacza, że w grę nie wchodzi adaptacja jednostek Opla, ponieważ byłoby to nieopłacalne.

To zaskakujące stwierdzenie, gdyż według specjalisty od marketingu Cadillaca wdrożenie europejskiego procesu technologicznego w Stanach Zjednoczonych byłoby zbyt kosztowne i czasochłonne. Czy w takim razie taniej i szybciej będzie opracować nowe jednostki i wprowadzić je do produkcji?

Już w latach 80. General Motors próbowało korzystać z motorów wysokoprężnych, lecz skończyło się to porażką i pojawieniem się opinii o awaryjności marki Oldsmobile i Cadillac. Teraz amerykański gigant musi przygotować jednostki na najwyższym, światowym poziomie.

Źródło: WCF

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej