WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Włoska robota – Romeo Ferraris Fortwo (2010)

Smart Fortwo to symbol mikrosamochodów. Przez lata produkcji (teraz jest druga generacja) Smart dorobił się dużej liczby tunerów, która teraz powiększa się o firmę Romeo Ferraris. Włoski tuner przygotował coś do każdej wersji silnikowej Fortwo.

Obraz
Olgierd Lachowski
Romeo Ferraris ForTwo fot.1
Romeo Ferraris ForTwo fot.1

W fabrycznej ofercie Smarta Fortwo znajdują się dwa silniki. Pierwszy z nich to 3-cylindrowy turbodiesel o objętości skokowej 0,8 l i mocy 54 KM przy 3800 obr./min. Drugi to jednostka benzynowa również o trzech cylindrach, ale dostępna w kilku wariantach mocy. Najsłabsza odmiana litrowego motoru ma 61 KM mocy. Kolejna jest wersja mocniejsza o 10 KM.

Na końcu listy znajduje się odmiana z turbosprężarką (dwa pierwsze silniki jej nie mają) o mocy 84 KM przy 5250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w tym silniku sięga 120 Nm i jest dostępny już przy 2000 obr./min.

Celowo pominąłem ekskluzywną 102-konną wersję przygotowaną przez Brabusa, bo choć auto z takim silnikiem można zamówić bezpośrednio w salonie Smarta, to jest ono przygotowywane przez tunera z Niemiec i Romeo Ferraris nie oferuje do niego pakietów wzmacniających.

Romeo Ferraris ForTwo fot.2
Romeo Ferraris ForTwo fot.2

Romeo Ferraris proponuje modyfikację zderzaków, która w rzeczywistości polega na polakierowaniu ich na kolor nadwozia. Poza tym nadwozie Smarta można ozdobić elementami z włókna węglowego (np. osłony słupków A) oraz zainstalować 17-calowe felgi z oponami Yokohama.

We wnętrzu dominuje skóra oraz Alcantara[sup]®[/sup], a detale mogą być wykonane z kompozytu węglowego w wersji sportowej lub z drewna w odmianie luksusowej.

Romeo Ferraris ForTwo fot.3
Romeo Ferraris ForTwo fot.3

Pod wspomnianymi kołami może zostać, w miejsce seryjnego, zamontowane sportowe zawieszenie. Ostatnie zmiany dotyczą silników i obejmują wszystkie wersje poza Brabusem. Poprzez zmianę oprogramowania sterującego jednostką napędową zespół Romeo Ferraris potrafi wycisnąć dodatkowe 23 KM z silników benzynowych i 21 KM z motoru o zapłonie samoczynnym.

Brakuje na razie danych o osiągach każdej z wersji, jak również kosztów tuningu.

Dane techniczne

Silnik i napęd (61 KM):

  • Typ: R3
  • Ustawienie: Z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 999 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 84 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 84,08 KM/l (seryjny – 61,06 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Bębnowe
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 825 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,82 kg/KM (seryjny – 13,53 kg/KM)
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Silnik i napęd (71 KM):

  • Typ: R3
  • Ustawienie: Z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 999 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 94 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 94,09 KM/l (seryjny – 71,07 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Bębnowe
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 825 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8,78 kg/KM (seryjny – 11,62 kg/KM
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Silnik i napęd (84 KM):

  • Typ: R3
  • Ustawienie: Z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 107 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,11 KM/l (seryjny – 84,08 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Bębnowe
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,90 kg/KM (seryjny – 10,06 kg/KM)
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Silnik i napęd (CDI):

  • Typ: R3, ZS
  • Ustawienie: Z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 75 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,87 KM/l (seryjny – 67,58 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Bębnowe
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 11,27 kg/KM (seryjny – 15,65 kg/KM)
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia