Włókno węglowe z Lexusa LFA trafi do innych modeli

Wydawać by się mogło, że ta informacja należy do newsów drugiej lub trzeciej kategorii. Nic bardziej mylnego. Okazało się, że projekt LFA był dla Lexusa bardzo owocny w doświadczenia i prace nad nowymi materiałami. Teraz firma zbierze plony w postaci włókna węglowego.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wydawać by się mogło, że ta informacja należy do newsów drugiej lub trzeciej kategorii. Nic bardziej mylnego. Okazało się, że projekt LFA był dla Lexusa bardzo owocny w doświadczenia i prace nad nowymi materiałami. Teraz firma zbierze plony w postaci włókna węglowego.

Lexus to marka, która rozpoczęła działalność bardzo mocnym akcentem: miliardową inwestycją w limuzynę, która miała pobić wszystko, co duże i luksusowe. Częściowo się udało. Co więcej, LS cieszy się opinią niezawodnego auta i w odróżnieniu od Toyot nie usypia kierowcy.

IS-F był pierwszym w pełni sportowym Lexusem, w którym japońscy inżynierowie mogli dać upust swojej fantazji. Konsekwencją tego było rozpoczęcie prac nad modelem LFA, który na dobre przejdzie do legend supersamochodów, pomimo że jednostka napędowa umieszczona jest z przodu. LFA był poligonem doświadczalnym, który pozwolił pracownikom marki poznać możliwości wielu materiałów, w tym włókna węglowego.

Obraz

Teraz w sieci pojawiły się informacje, że mimo zakończenia produkcji japońskiego samuraja firma zamierza w przyszłości śmiało korzystać z doświadczeń zdobytych przy pracach nad LFA. Spekuluje się, że sportowy samochód zjednoczonych sił BMW i Toyoty oraz wersja produkcyjna konceptu LF-LC będą czerpały garściami z LFA.

Niestety, równolegle pojawiła się niepotwierdzona oficjalnie wiadomość, że w najbliższym czasie Lexus nie zbuduje bezpośredniego następcy LFA. To jednak nie koniec szaleństw spod znaku literki L.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił