Obraz

Wielkie starcie w segmencie E: Mercedes Klasy E vs Volvo S90 [cz.1]

Mariusz Zmysłowski

Segment E wypełniają samochody zapewniające wysoki komfort, ale czasem dające też nieco frajdy z jazdy. Różni producenci prezentują w tej kwestii z goła inne podejścia. Postanowiliśmy, że trzeba rozstrzygnąć, który z samochodów tej kategorii zasługuje na miano najlepszego. Jednak to nie my będziemy wybierać.

Mercedes-Benz Klasy E vs Volvo S90 - wstęp

Do walki stają przedstawiciele Szwecji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Włoch i Japonii. Każdy z nich ma swój większy lub mniejszy kawałek polskiego rynku. Starcie odbędzie się w formie pucharowej. Pary zostały dobrane w wyniku losowania. W pierwszej fazie pojedynki stoczą: Jaguar XF z Maserati Ghibli, Infiniti Q70 z BMW Serii 5, Audi A6 z Lexusem GS oraz dzisiejszy duet - Mercedes-Benz Klasy E z Volvo S90. Tak się złożyło, że są to najnowsi gracze w segmencie E.

Oba samochody zostały zaprezentowane w ciągu ostatnich miesięcy. Dzięki temu mieliśmy okazję wsiąść do każdego z nich podczas targów samochodowych, a producenci mieli czas przedstawić ich oficjalne cenniki. O oferowanych silnikach i ich cenach za chwilę. Na razie przyjrzyjmy się samym bohaterom naszego dzisiejszego porównania, z każdej strony.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Wygląd to rzecz bardzo subiektywna, dlatego nie będziemy go szerzej komentować - pozostawimy to Wam. Warto jednak zauważyć, że w przypadku obydwu aut producenci zrobili kawał świetnej roboty w nadawaniu im tożsamości, która przypisuje je do konkretnej marki. Zarówno Klasa E jak i S90 są autami spójnymi stylistycznie z resztą gamy.

Mercedes-Benz Klasy E vs Volvo S90 - sprawdź wymiary

Obraz

Mercedes Klasy E mierzy 4923 mm długości. Jego rozstaw osi jest równy 2939 mm.

Obraz

Volvo jest minimalnie dłuższe od Mercedesa. S90 mierzy 4963 mm długości. Jego rozstaw osi wynosi 2941.

Obraz

W kwestii szerokości karoserii ponownie skromniej wypada Mercedes. Bez lusterek mierzy on 1852 mm. Z lusterkami z kolei 2065 mm.

Obraz

Co ciekawe, Volvo jest pozornie skromniejsze, jeśli mierzymy jego szerokość z lusterkami. W takim przypadku ma ono 2019 mm. Bardziej istotny jest jednak wymiar samego nadwozia. Volvo mierzy 1890 mm.

Obraz

Jeszcze ciekawszy jest jednak fakt, że Mercedes skuteczniej wykorzystał przestrzeń wewnątrz karoserii. Z przodu kabina ma 1467 mm szerokości, a z tyłu 1450.

Obraz

Przedział pasażerski mierzy w Volvo S90 z przodu 1460 mm, a z tyłu 1420 mm - to mniej niż w przypadku Mercedesa, mimo większych gabarytów.

Obraz

Niestety, Mercedes nie podaje, w przeciwieństwie do Volvo, ilości miejsca na nogi. Obaj producenci prezentują za to w swoich danych technicznych wymiar od punktu H do sufitu. W Mercedesie Klasy E z przodu wysokość między fotelem a dachem wynosi 1051 mm, z tyłu natomiast 971 mm. To wszystko przy wysokości nadwozia, wynoszącej 1468 mm.

Obraz

Volvo wygospodarowało z przodu 1027 mm od poziomu fotela, a z tyłu 961 mm. To minimalnie mniej niż Mercedes. Nadwozie mierzy 1443 mm wysokości.

Mercedes-Benz Klasy E vs Volvo S90 - obejrzyj wnętrza

Wnętrza tych sedanów mają swoje własne charaktery. W S90 znajdziemy wyraźniejsze, mniej faliste kształty. To prosta elegancja typowa dla współczesnych Volvo. Z kolei Klasa E pełna jest krągłości. W tym oceanie płynnych kształtów wyróżniają się jedynie dwa prostokątne ekrany, z których w topowych wersjach ten po lewej służy jako wirtualne zegary, a ten po prawej jest prawdziwym centrum rozrywki. W przeciwieństwie do rozwiązania z Volvo, tutaj wyświetlacze mają orientację poziomą.

Deska rozdzielcza w Volvo S90
Deska rozdzielcza w Volvo S90
Deska rozdzielcza w Mercedesie Klasy E
Deska rozdzielcza w Mercedesie Klasy E
Fotele w Volvo S90
Fotele w Volvo S90
Fotele w Mercedesie Klasy E
Fotele w Mercedesie Klasy E
Tylna kanapa w Volvo S90
Tylna kanapa w Volvo S90
Tylna kanapa w Mercedesie Klasy E
Tylna kanapa w Mercedesie Klasy E

Mercedes-Benz Klasy E vs Volvo S90 - sprawdź ile kosztują i zdecyduj

Na koniec zostało to, co decyduje, jeśli emocje nie wezmą góry - ceny. Mercedes na razie ma w swojej ofercie tylko trzy wersje silnikowe dla Klasy E sedan. Są to E 220 d, E 350 d oraz E 200. Ostatnia z nich to jedyna proponowana odmiana benzynowa. 2-litrowy motor rozwija w niej 184 KM, które pozwalają osiągnąć 100 km/h w 7,7 s. Ceny tej wersji zaczynają się od okrągłych 190 000 zł.

Jednostki wysokoprężne w Klasie E dostępne są od 195 500 zł. W tej kwocie otrzymamy 2-litrowego diesla o mocy 194 KM. Osiąga on 100 km/h w 7,3 s. Propozycją dla bardziej wymagających jest E 350 d. W tej wersji Klasa E dysponuje 3-litrowym silnikiem o zapłonie samoczynnym, który osiąga 258 KM. Pozwala on rozpędzić eleganckiego sedana z Niemiec do 100 km/h w 5,9 s. Jego cennik otwiera kwota 267 800 zł.

Podobnie jak Mercedes, Volvo dopiero ma w planach wprowadzenie większej liczby jednostek. Od listopada tego roku w ofercie będzie hybryda T8 AWD oraz wysokoprężne odmiany D3 FWD, D4 FWD z ręczną skrzynią biegów oraz D4 AWD z automatem. Na razie Volvo ma dla nas cztery propozycje, czyli niewiele więcej niż w przypadku Mercedesa. Różnica jest taka, że Volvo dysponuje znacznie mocniejszą topową jednostką. Nie ma za to w portfolio motoru o pojemności innej niż 2 litry.

Cennik S90 otwiera kwota 187 200 zł. Dostaniemy za nią 190-konny silnik wysokoprężny z napędem FWD i 8-biegowym automatem Geartronic. Zestaw ten rozpędza S90 do 100 km/h w 8,2 s. 235-konne D5 AWD to już wydatek wielkości 233 200 zł. W cenie jest jednak również bogatsze wyposażenie i przyspieszenie do setki, które zajmuje 7,2 s.

254-konny motor benzynowy T5 z FWD startuje od 218 900 zł. Najmocniejszy obecnie T6 AWD dysponuje aż 320 KM. Startuje on od 274 400 zł. Flagowa jednostka pozwala osiągnąć 100 km/h w 5,9 s.

Pełne oficjalne cenniki znajdziecie poniżej:

Teraz pozostała już tylko decyzja. Mercedes-Benz Klasy E, czy Volvo S90? Ankietę znajdziecie pod zdjęciami.

Obraz
Obraz

[polldaddy]9340568[/polldaddy]

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów